Safran Mutfakta-Ekmek Makinesi ve Ekmek

Pazartesi, Nisan 09, 2007

Çavdar Unlu-Pekmezli Ekmek (Pumpernickel Bread)


Malzemeler

1+ 1/8 cup ılık su
1+ 1/2 tbsp sıvıyağ
1/3 cup pekmez
3 tbsp kakao
1 1/2 tsp tuz
1 +1/2 cup beyaz un
1 cup çavdar unu
1 cup tam buğday unu
2 +1/2 tsp instant maya


Yapılışı


Ekmek makinenizin hamur kabına yoğurma bıçağını yerleştirip su+ pekmez+ tuz+ sıvıyağ+ kakao+ un+ maya sırası içerisinde malzemelerimizi koyup temel programda start tuşuna basarak ekmeğimizi pişiriyoruz...

9 Comments:

Anonymous Adsız said...

Tadını çok merak ettim, ilk fırsatta deneyeceğim, eline sağlık canım

4/09/2007 02:57:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Şimdiden ellerine sağlık sevgili S.cim, eminim çok daha güzelini hazırlarsın canım...:) Bu arada 3x3 oyununa davetlisiniz, sevgiler :)

4/10/2007 11:01:00 ÖÖ  
Blogger Hanife said...

Cavdar ununu bulmadim marketlerde. Cok istiyorum onunla ekmekler denemyi. Hele Turkiye'de ki su yeni marka ekmek unlari.. Ne guzel oluyordur, tariflerden arkadaslar ne kadar memnun kaliyorlar..
Ekmegin nasil harika olmus Safran'cigim, ellerine saglik..
Ayrica mesajin icin de tesekkur ederim, sagolasin:)

4/15/2007 04:24:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran,
Ben ekmek makinasında ilk ekmeğimi bugün denedim ve çok güzel oldu. Şimdi de senin tarifini denemek istiyorum. Tek bir sorum olacak: Makinanın bir 700 gr, bir de 900 gr seçeneği var. Senin tarifini hangi programda yapacağım?
Eline Sağlık,
Aycan

4/16/2007 10:23:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Hanifeciğim tekrar başın sağolsun arkadaşım... Aslında katkısız çavdar unu arıyorum ben de marketlerde ara sıra gelince hemen kapıyorum bir paket, son zamanlarda sökenin hazır ekmek unlarından da çok memnun kaldıklarından bahsediyordu arkadaşlar bir de onu deneyeceğim bakalım, sevgilerimi gönderiyorum oğluma ve sana :)

4/17/2007 10:00:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Sevgili Aycan, makinen hayırlı olsun :)Bu tarifi ben 2 lbs lik programda hazırlamıştım, sanırım senin makinende 900 gr.'a karşılık geliyor. Şimdiden ellerine sağlık, sevgiler :)

4/17/2007 10:02:00 ÖÖ  
Blogger Binnur A. Ö. said...

Sevgili Safran,
birileri bir zamanlar benden pumpernickel tarifi istemisti ama bir turlu zaman ayıramamistim.
Artik isteyenleri sana yonlendirecegim.
ellerine saglik sevgiler.

6/29/2007 03:22:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sevgili Binnur, yeni ekmek makinesi alan dostlara makineyi aldıkları gün senin sitenin adresini veriyorum, onlar adına da teşekkür etmiş olayım bu vesile ile, sevgiler...

7/12/2007 04:10:00 ÖS  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarif. tebrik ederim.

8/19/2011 04:33:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home