Safran Mutfakta-Ekmek Makinesi ve Ekmek

Perşembe, Haziran 01, 2006

Ispanaklı-Peynirli-Patatesli Parathas (Hint Bazlaması)

Malzemeler

(Malzeme miktarları ile istediğiniz biçimde oynayabilir örneğin ıspanak ya da un miktarını arttırabilisiniz)

Hamuru için

1 bardak un (200 gr)

3/4 bardak krem peynir veya labne peyniri (150 gr)

1/2 bardak ıspanak püresi (50 gr) (haşlanmadan robotta kıyılarak elde edilecek)

1 çorba kaşığı sıvı yağ

Tatlandırmak için tuz

İçine

Haşlanmış ve ezilmiş 4-5 patates

İstenilen baharatlar


Yapılışı

Ispanağı, peyniri, tuzu ve sıvıyağı mutfakta robotuna alalım ve homojen bir karışım elde edene dek karıştıralım/kıyalım… Bu karışımın üzerine un da ekleyerek karıştırmaya devam edelim (ben bu aşamada elimde yoğurdum)…Elde ettiğimiz hamuru kapalı bir kapta 20-30 dakika dinlendirelim… Dinlendirilmiş yeşim taşı rengi :) hamurdan cevizden biraz daha büyük bezeler elde edelim ve bunları yarım cm kalınlığında yuvarlak açalım…Ortasına hazırladığımız baharatlı patates toplarından bir tane koyup çevresini ıspanaklı hamurla kaplayıp yeniden top haline getirelim (Saffron’un resimlerine bakabilirsiniz)....Yeniden beze haline getirdiğimiz hamuru patatesini dışarı çıkarmadan yeniden açalım ve teflon tavada önlü arkalı pişirelim…İstersek üzerine tere yağ sürerek sıcak sıcak servis yapalım, afiyetle yiyelim :)

11 Comments:

Blogger ArMeda said...

Safrancım yaa süper olmuş .Nekadar değişik bir tarif daha önce hiç duymamıştım.İlginç bir yapılışı var.Hemen yapma isteği duydum ama neyazıkki buralarda ıspanak bitti.Hevesimi kışa saklıyacağım.Ellerinize sağlık canım anneninde seninde sevgiler..

6/01/2006 11:28:00 ÖÖ  
Blogger munevver said...

Safrancığım,ne ilginç bir yemek.Hemen denemem lazım.(aklımda kalacağına) Adaşına gittim,inceledim.Teşekkürler bize bu bazlamayı öğrettiğin için.Eline sağlık.Adaşının da tabi.Selamlar....

6/01/2006 01:46:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Arzucuğum tatlı çocuklarım bayılacak eminim bu bazlamalara hele bizimki gibi dolaşarak yemeyi seviyorlarsa :) Üçünüze de sevgilerimi yolluyorum canım :)

6/01/2006 01:49:00 ÖS  
Blogger Safran said...

:)) Münevverciğim gerçekten denemeni tavsiye ederim, yanına da demli bir çay yada soğuk bir ayran oh :)) Sevgiler canım :)

6/01/2006 01:50:00 ÖS  
Blogger Sibel said...

Ben bir yeşilci olarak rengine bittim bunların! Amanın, naneyle nasıl olurlar ki Safran?! Abartma Sibel mi dedin ben mi öyle duydum:)) Ispanak kaldı mı bilinmez, bulunursa denenecek! Ya da kısmet seneye kışa artık..

6/01/2006 03:28:00 ÖS  
Blogger Safran said...

:)) Yok Sibelcim yok gerçekten abartma demek bir tarafa, şöyle gözlerimi yukarı doğru kaldırıp hayal bile kurdum...Taze nane, maydonoz, hatta azıcık fesleğen yaprağı, tere, roka karıştıralarak yapılsa nasıl olur diye...Bana göre hiç fena olmaz sen ne dersin? Hepsinin tadı peynire yakışıyor nasılsa :) Denemeliyiz bence ;))

6/01/2006 04:13:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

safran ellerine sağlık çok güzel

6/03/2006 10:08:00 ÖS  
Blogger Hülya YILMAZ said...

Safran yine neler yapmışsın. bu harika bir bazlama. acil yapılacaklar listesine girdi ama birkaç gün evde olmayacağım.
adaşının blogu da çok keyifli. eline sağlık.

6/03/2006 10:37:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Çok teşekkür ederim Handancığım sağolasın, beğenmene çok sevindim :) Sevgiler...

6/04/2006 10:20:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Sevgili Hülyacığım ben de öyle birkaç gün buralarda olamayacağım, dönüşte artık bu güzel lezzeti tekrar yapmak kısmet olur umarım, denersen beğeneceğini zannediyorum, en içten sevgilerimi gönderiyorum :)

6/04/2006 10:21:00 ÖÖ  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarif. tebrik ederim.

8/19/2011 04:33:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home