Safran Mutfakta-Ekmek Makinesi ve Ekmek

Pazar, Mayıs 14, 2006

Ye-10: Çilek Ekmeği

Malzemeler

(1 cup=200 ml, 1 tbsp=10 gr, 1 tsp=5 gr)

2 cup taze çilek (dilimlenmiş ya da küp küp doğranmış)

3+1/8 cup un

1,5 cup toz şeker

1 tbsp (yemek kaşığı) tarçın

1 tsp (tatlı kaşığı) tuz

1 tsp karbonat (ben 1 paket Dr Oetker Karbonat döktüm çünkü tam 1 tatlı kaşığına denk gelir)

½ cup sıvıyağ

½ cup süt

2 yumurta

1 cup fındık kırığı


Yapılışı

Ekmek makinesinde yapacaklar için sıvıyağ + tuz + şeker + süt + yumurta + un + tarçın + karbonat sırasıyla koyarak, menüden Sinbo ekmek makinesinde “10. kek” programını seçerek start tuşuna basmaları yeterlidir… Ek malzeme ekleme sinyali çaldığında daha önceden üzerine hafifçe şeker serperek beklettiğiniz dilimlenmiş çilekleri ve fındık kırıkları ilave edilerek işlem tamamlanır, soğuyunca kalıptan çıkarılır, afiyet olsun…:)

Fırında pişirecek olanlar için; fırını 180 dereceye ayarlayalım ve ısıtalım… Orijinal tarifte 22x12 cm’lik iki adet kalıp yağlanıp unlanarak hazırlanmış…Çilekleri dilimleyerek bir kaba aktaralım ve üzerine biraz toz şeker serperek beklemeye alalım…Bu sırada ekmek karışımımızı hazırlayalım…Unu, tarçını, şekeri, tuz ve karbonatı geniş bir kapta karıştıralım…Sıvıyağı, sütü ve yumurtaları beraber çırpıp çileklerin üzerine döküp karıştıralım ve bunu unlu karışıma ilave edelim…Karışım iyice homojen bir hal alıncaya dek karıştıralım ve fındık kırıklarını da ekleyelim ve bu hamuru 2 kalıba bölelim…45-50 dakika, önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirelim, bir bıçak ya da kürdanla pişip pişmediğini kontrol ederek fırından alalım, ılınınca kalıptan çıkaralım ve afiyetle yiyelim :)

Öneri :

Çilek ekmeğini tatlı olarak ikram edecekseniz yanı sıra dondurma veya kremşanti ile ve taze çileklerle beraber servis yaparak ikram etmenizi tavsiye ederim, sunum ve tat daha hoş olacaktır :)

11 Comments:

Anonymous Adsız said...

efendim ekmek dikkatimi cekti...cok hos.. ellerine saglik.. ben degisik ekmeklere bayiliyorum..

cilek etkinligi icin diger yaptiklarinda hos duruyorlar.. n demisler emek olmadan yemek olmaz..

gorusmek uzere

5/15/2006 07:49:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Defnecim az kalorili tarifler hazırlamışsın harikasın mutlaka hepsi denenecek, özellikle kepekli un ve çilekli ekmeğin bayıldım :) Sevgilerimi gönderiyorum, görüşmek dileğiyle :)

5/15/2006 09:02:00 ÖS  
Blogger Nihan said...

her çeşit ekmeği denemiştim ama çilekli ekmen enfes bir fikir gibi görünüyor. hemen denemek üzere mutfağa doğru yola çıkıyorum.
sevgiler..

5/20/2006 06:11:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sevgili Ziyeu, okul öncesine ilişkin güzel sayfanı az önce dolaştım, ileride benim minik oğlum için fazlasıyla yararlanacğım güzel bir sayfa olacak gibi geliyor, harika birşey yapmışsın ellerine sağlık, umarım ekmeği beğenirsin, sevgilerimle :)

5/21/2006 09:18:00 ÖÖ  
Blogger Nihan said...

Fındık yerine cevizle denedim (fındığım yoktu), özellikle tarçının tadıyla harika oldu. Keşke çilek parçacıklarım biraz daha büyük kalabilseydi ama bu ekmek makineleri çok hamarat, herşeyi unufak ediveriyorlar... :)

5/21/2006 08:35:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Ziyeu ellerine sağlık, tarçına hakikaten ceviz de çok yakışır bir daha ki sefere ben de öyle bir deneyeyim...İyi ki ev tipi ekmek makinesi ürettiler ama değil mi? Ben çok seviyorum ve çok sık kullanıyorum makinemi :)Ekmeği beğenmene çok sevindim afiyet olsun, sevgilerimi gönderiyorum :)

5/22/2006 09:36:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Afiyet olsun sevgili Emel, beğenmene sevindim, sizin de ellerinize sağlık...Ya ben de aynı isteği duyuyordum içimde de kimseye söyleyememiştim mutfakta çok zaman geçirdi delirdi bu kesin derler diye, ekmek makineme isim taksam takarım valla o kadar haşır neşir oluyorum kendisiyle akşama kadar :)) Sayfanı yeni açmışsın sevgili Emel hayırlı olsun, güzel tariflerini bekliyorum...Rahmetli büyükannenin kekinin tarifini aldım, bir de bir detaya aklım takıldı. Bodrum Aspat Beach'de hala çalışıyor musun, hala işletmeciliğini yapıyor musunuz? Sevgilerimle...

5/22/2006 08:50:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

sevgili safran,makinayı aldığım ilk gün çok sevinçliydim.İlk denemem başarılı olmuştu.Sonrası hayal kırıklığı. Şimdi senin güzel tariflerinibuldum hemen deneyeceğim. içimden mutlu sonuçlar alacağımı hissediyorum.Şimdiden teşekkürler...

10/07/2007 11:39:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Bu kadar pozitif ve severek başlanılan bir iş mutlaka iyi sonuçlanacak demektir. Ziyaretinize çok sevindim, şimdiden ellerinize sağlık :)

10/07/2007 07:06:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

benim denemelerim neden böyle olmuyor üstü kızarmıyor ortası çöküyor :( yardımcı olurmusun safran

10/06/2008 09:56:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Moulinex XXL tarif kitapçığı ve ölçülerini taradığım link: http://rapidshare.com/files/445314385/moulinex_tarif_kitapcigi.PDF

Afiyet olsun ;)

1/30/2011 05:21:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home