Safran Mutfakta-Ekmek Makinesi ve Ekmek

Perşembe, Mayıs 25, 2006

Tam Buğday Unlu Ekmek

Malzemeler

2 cup tam buğday unu

2 cup normal beyaz un

300 ml su

1,5 tsp instant maya

2 tsp tuz

2 tbsp zeytinyağı


Yapılışı

Ekmek makinesinin kabına sırasıyla suyu, tuzu ve yağı koyalım… Daha sonra bunların üzerini örtecek biçimde tam buğday ununu ve normal unu (2’şer cup) koyalım…Son olarak en üste instant mayamızı ekleyerek makinemizin 1. programında start tuşuna basalım…3 saatin sonunda ekmeğimizi afiyetle yiyelim :)

46 Comments:

Anonymous Adsız said...

MERHABA
BENİMDE SİZİN GİBİ BİR SİNBO EKMEK MAKİNAM VAR.EKMEKLERİMİN ÜSTÜ GENELDE ÇÖKÜYOR VE BİR TÜRLÜ İSTEDĞİM GÖRÜNTÜDE OLMUYOR.ÖLÇÜMLERE,SIRALAMAYA DİKKAT EDİYORUM.UN OLARAKDA SÖKE UN KULLANIYORUM.ŞİMDİ SİZİN RESMİNİDEDE BU ÇÖKMEYİ GÖRDÜM AMA BENİMKİ GENELDE DAHA FAZLA OLUYOR.BAŞKA NE YAPABİLİRİM????
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.....

5/25/2006 01:25:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Çökmenin nedeni undan kaynaklanmıyor sevgili Arzu, genellikle çökme (senin bahsettiğini anladım tüm ekmeğin üstü boyunca özellikle pişme aşamsında başlayan ve neredeyse havuz oluşturacak biçimde bir çökme değil mi?) mayanın fazla konmasından kaynaklanır...Koyduğun maya miktarını ekmeğin cinsine göre zamanla deneyerek ya da ben ve diğer arkadaşların tariflerine bakarak ayarlamalı, miktarı biraz azaltmalısın...Sevgilerimi gönderiyorum, kolay gelsin :)

5/25/2006 02:00:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Şeker kullanmadının mı? Yani maya için gerekli olmuyor mu?

Sevgiler

5/25/2006 04:57:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Evet Anonymous, kesinlikle şeker kullanmıyorum makinede yaptığım ekmeklerde, gerek olmuyor güven bana ilk önce herkes şaşırıyor ama deneyince sen de hak vereceksin...Tam ekmek tadı alacaksın şekersiz, çörek gibi ekmekler yemiyceksin bu tarfilerle, kolay gelsin :)

5/25/2006 05:52:00 ÖS  
Blogger Hülya YILMAZ said...

Safran'cım, hep Söke Unun tam buğday ununu alıyordum. Birde bunu deneyeyim.
Paylaştığın için teşekkürler.
sevgilerimle

5/27/2006 10:32:00 ÖS  
Blogger MUTFAK SAYFASI said...

safran
canim ekmek cekti.ekmek makinem yok ama kalipta denerim bende. kuru ekmege bile bayilirim. bende yakinda ekmek yapacagim umarim seninkisi gibi güzel görünür
sevgiler
suna
mutfaksayfasi.blogspot.com

5/29/2006 12:14:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

5/29/2006 09:09:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Sevgili Hülya, ekmeği de zeytin ezmesini de beğenmene o kadar çok sevindim ki :) Dilerim her ikisini de denediğinde beğenirsin. En içten sevgilerimle...

5/29/2006 09:11:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Sunacığım ben de ekmeği ve ekmek yapmayı çok seviyorum :) Şimdiden elerine sağlık canım, sevgilerimle...

5/29/2006 09:12:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhabalar,

Ben de Premier'in ekmek makinası var fakat bir türlü tutturamadım şu tarifi he ıslak oluyor ve de bazn hiç kabarmıyor.

Verdiğiniz tarifteki tsp ve tbsp makina ile gelen ölçekler değilmi?

8/24/2006 01:48:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Hehehe az önceki yorumu ben yazmıştım ama sayfanın demanında açıklamasını buldum.

Teşekkür ederim :)

Bu ara benim tanıdıklarım mayayı 1 kaşık koyuyor çok maya kokuyor diye... Ama ben gene de deneyeceğim. Bir de onlar hiç yağ koymuyorlar.. Ne dersiniz??

Bu güzel site için teekkürler,

melis

8/24/2006 02:01:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Herkese Merhaba,

Ekmek makinesinde muhteşem bir ekmek yapmayı başardım. Nohut mayalı ekmek. Biraz hassas bir maya ve hamur; ama denedim oldu. Tarifi blogumda merak edenler için. http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=609608 . Maya tutmazsa, ümidinizi kaybetmeyin, maya kavanozunu sıcak suya oturtup içine elinizi yakmayacak kadar sıcak su ilave edip bekleyin. Mayanın "harekete" geçtiğini göreceksiniz. :))

11/08/2006 10:22:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Herkese Merhaba,

Ekmek makinesinde muhteşem bir ekmek yapmayı başardım. Nohut mayalı ekmek. Biraz hassas bir maya ve hamur; ama denedim oldu. Tarifi blogumda merak edenler için. http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=609608 . Maya tutmazsa, ümidinizi kaybetmeyin, maya kavanozunu sıcak suya oturtup içine elinizi yakmayacak kadar sıcak su ilave edip bekleyin. Mayanın "harekete" geçtiğini göreceksiniz. :))

11/08/2006 10:23:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Elinize sağlık sevgili Anonymous :)

11/10/2006 03:45:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

İyi günler, çok sade ve herkes tarafından anlaşılabilecek tarifleriniz var,benim şöyle bir sorum olacak,tam buğday unu ekmek tarifinde normal un yerine 4 cup tam buğday unu kullanılabilir mi? Bir de ekmek makinasında patatesli ekmek yapılabilir mi acaba? Diğer taraftan ekmek makinasından çıkan ekmeğin çörek tadında olabileceğini sizden öğrendim,bugün şekersiz tarifinizi uygulayacağım, iyi çalışmalar dier,saygılarımı sunarım.

11/13/2006 05:05:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Tekrar iyi günler, ekmek yapma makinasında pilav veya baska yemek yapılabilir mi acaba?

11/20/2006 05:16:00 ÖS  
Blogger Ceylan said...

Selamlar !
Bloguma bıraktığın nazik mesajın için teşekkürler. Ben de Safran Mutfak'tayı takipteyim ! Zaten bu ekmek tarifini de severek denedim ve çok güzel oldu. Yeni tariflerini bekliyorum! Mert'lerimize yeni tarifler bakıyorum, buarada bir de menülerini yazacağım yakında, umarım işine yarar!
Bakü'deki bloguma yine sabah kahvesine beklerim, 5 çayı da olur!!
Sevgiler,
Ceylan

3/07/2007 05:00:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba.. saglik sebebiyle beyaz un benim icin sakincali.. ben de alper bey'in sorusunun cevabini merak ediyorum. acaba sadece tam bugday unu kullanilarak pisirilecek bir ekmek tarifiniz var mi? sinbo kullaniyorum ama kitapcigindaki tarifle ekmekler kabarmiyor, yogun ve agir oluyor. uzun zamandir buraya yazmamissiniz, ben de care ararken tesadüfen buldum. umarim iyisinizdir ve bir an önce yazinizi görebiliriz. simdiden cok tesekkür ederim. sevgiler..

canan

4/24/2007 04:37:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Canan hanım merhaba,

Tümüyle tam buğday unu kullanılan ekmeklerde sizin de bahsettiğiniz gibi yoğun bir doku elde ediliyor, kabarma minimum düzeyde kalıp oldukça ağır bir ekmek elde ediyorsunuz. Bir dostum ekmeği bütünüyle tam buğday unundan yapıp daha sonra tepsiye yayarak pişiriyor, bir nevi pide gibi... Ben tadına baktım daha ziyade çörek gibi çabucak kırılıp ufalanan bir dokuda olduğunu gördüm. Tam buğday unlu ekmeğin içine bir miktar beyaz un karıştırmak ise bu çok ağır ve yoğun ekmek elde etme sorununu çözmeye yardımcı oluyor.

Bu noktada tavsiyem tam buğday unlu ekmek hazırlarken beyaz un yerine aynı miktarda kepek ya da çavdar unu kullanmak olabilir. En kısa sürede sizin için böyle bir tarif deneyip sayfamda sonucuna yer vermeye çalışacağım... Kolaylıklar ve iyi bir hafta sonu diliyorum...

4/26/2007 11:11:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

merhaba,

bende ekmek deniyorum sürekli ama içi hep ıslak gibi oluyor :(
annem sürekli kabarmıyor diye mayayı bol koyuyor.
ekmek makinamız moulinex bu tarifiniz 500 gr.lık ekmek için mi yoksa 750 gr.lık ekmek içinmi?

4/30/2007 12:00:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Pınar merhaba, yukarıdaki tarifler sizin makinenizde 750 gr lık ekmek programına karşılık oluyor. Ekmek tariflerini denerken mayayı fazla koymak aslında ekmeğin önce kabarmasını ama tam da pişme aşamasında sönüp hamurlaşmasını getiren bir sonuç. Annene Dr Oetker Mayayı tavsiye ederim, mayayı benim tariflerimde yazan miktarlarda kullanmanız yeterli, kolaylıklar dilerim...

5/01/2007 01:31:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

tekrar slm safran . vallahi 4-5 ekmek denedim hepsi aynı oldu. ölçülere bende 750grlik denedim.birebir uydum yine olmuyor. dr oetker mayayı kullanıyorum bende instant maya yeşil pakettekileri ama tuturamasım. şimdi sinangil ekmek unu aldım hazır paket bide onu deneyeceğim.

beyaz ekmek tarifin varmı ben onu denemek istiyorum.

5/02/2007 06:43:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

slm.önce bu sayfaları okuyup heveslenerek makina aldım.ancak endişeliydim tutup tutmamasından.ilk ekmeğimden beri sonuç çok iyi.15-20 ekmek yapmışımdır.çeşit çeşit deniyorum.yalnız ben 3 saat bekletmeyi gerekli görmüyorum.tek kullandığım program hızlı olan.58 dk da ekmek hazır.sıvı malzemeyi ılık koyarsanız mayası hemen geliyor ekmek 1 saatte oluyor.internette bulduğum denenmiş tarifleri hızlı programda yapıyorum.

özge

5/02/2007 11:02:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Pınar merhaba, aklıma şu geldi şimdi benim makinem Sinbo, senin ki Moulinex. En büyük ekmek ise 750 gr diyorsun (mesela Sinbo'da 900 gr'dır)ve bu tariflerle bile randıman vermiyor. İçinden makineyi aldığınızda bir kitapçık çıktı mı? İçinde tarifler olan. Hani makinede bir sorun olup olmadığını anlamak açısından oradaki bir tarifi deneyip test etsen diyorum, bakalım nasıl olacak... Beyaz ekmek tarifi için sayfanın sol üst köşesindeki yeni tarifler başlığı altındaki "ekmek" başlığına bakabilirsin. İyi bir haftasonu dilerim...

5/03/2007 10:58:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Özge merhaba, ellerinize sağlık hem kısa programda hem de başarılı ekmekler yapmanız harika. Denediğiniz tarifleri sanırım dışarıda hazırlayıp daha sonra hamuru makineye koyuyor ve kısa programda pişiriyorsunuz... Bu şekilde ekmek yapmayı denemek isteyen dostlarımız olabilir. İyi netice veren tariflerinizi gönderirseniz diğer dostlarla da paylaşırız, iyi bir hafta sonu dilerim...

5/03/2007 11:02:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Selam
Ekmek makinesı ile yaptığımız ekmekler 2-3 gün sonra nemlenmeye başlıyor nedenini bulamadık .Acaba kullandığımız un mu maya mı seçtiğimiz pişirme proğramıylamı ilgili?
Makineden çıktığında nefis bir lezzet pişme kıvamı normal oluyor
Cevabınız için şimdiden teşekkürler

5/24/2007 11:09:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

değerli safran
sayende kabarma prolblemini çözdük.
bunun için çok teşekkürler.
fakat ekmeğin fazla ufalanması, kolay dağılması,
mesela satın aldığımız eklekler gibi esnek olmaması, veya trabzon ekmeğinin içi gibi kuvvetli olmamasının nedeni nedir çok daha az ufalanması için ne yapmalıyım? şimdiden teşekkürler

8/09/2007 12:38:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Nihal, ufalanma sorunu unun yapısından maya miktarından kaynaklanan bir sorun olabilceği gibi, ekmeğin hızla tüketilememsi sonucu bayatlamasından kaynaklanan bir sorun da olabilir. Un markası olarak sökeyi ve maya olarak dr oetkeri öneriyorum, sanırım daha özlü ekmekler elde edebileceksiniz... Ekmeği yeterince hızlı tüketemiyorsanız sizin için de benim gibi bayatlamamnın önüne geçmek için ekmek pişip soğuduktan sonra dilimleyip minik buzdolabı poşetleri ile tüketebilceğiniz miktar kadar ayırıp deep freeze atmak da faydalı olabilir...Dilerim yardımcı olur bu bilgiler, sevgiler..

8/10/2007 03:09:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

SLM LAR
LÜTFEN ŞU MAKİNE ÖLÇÜLERİNİ DIĞIMIZ DİLDE YANİ EMEK KAŞIĞI SU BARDAĞI ŞEKLİNDE TARİF EDERMİSİNİZ YABANCI TERİMLER KAFAMI KARIŞTIRIYOR. MÜMKÜNSE RİCA EDİORUM TŞK LER SAYGILAR :)

9/24/2007 09:17:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Jadore61,

Kullandığım terimler ekmek makinelerinin içinden çıkan ölçeklerin uluslararası kullanım biçimi. Örneğin; makine ile birlikte verilen ölçü kaşığındaki tsp (teaspoon) bölümü, bizim anladığımız anlamda tam 1 çay kaşığına denk gelmiyor, hani tatlı kaşıkları vardır bir boy büyük ona karşılık geliyor yaklaşık. Yani buradaki ekmek makinesindeki ekmek yapma tariflerindeki tsp, tbsp(tablespoon) nin kullanımının günlük yaşantımızda örneğin uzunluk ölçmede kullanıdğımız cm (centimeter) ya da metre ölçülerinin kullanılmasından farkı yok bir nevi.

Safran Mutfakta'da özellikle Türçemizin doğru bir biçimde kullanılmasına ben de çok önem vermekteyim, ana sayfada "Dil Yarası" etkinliğimizi destekleme nedenim de bu duyarlılıktır. Size de dilimiz için gösterdiğiniz bu hassasiyetiniz için teşekkür ederim, saygılar bizden size, işlerinizde kolaylıklar dilerim :)

9/25/2007 04:27:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

selam bende tam bugday ekmek yapmaya calıştım ama omadı.paket olan unlardan alıyorum içinde mayasıda oluyo içine koyuyorum suyu mayayı ama olmadı.sizin tarifte normal unda var ben aldıgım unların tarifine göre yapmayım norrmal un mu koyayım?şimdiden teşekkürler

11/05/2007 08:21:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Ekmekler süper görünüyor ellerinize sağlık.Bende sitenize girenleri uyarmak için yazıyorum bu yazıyı.Büyük bir hata yaparak sinbo ekmek yapma yada yapamama makinası sipariş ettim bir siteden. Ürün endamlı duruyor ama maalesef içi boşmuş.Ürün geldiğinde bir kere bip sesi çıkardı ve sonra hiç çalışmadı, tabii bizde ürünü iade ettik.Evimde bu sinbo markalı ürünlerden tam 3 tane var.Çeyiz olarak aldığımız için hiç biri açılmadı denenmedi.Evlendikten sonra baktık ki hepsi bozuk hiç biri çalışmıyor.Sinbo markası berbat ve kalitesiz bir marka.İyi çalışan hiç bir ürünleri yok.Daha aldığınız gibi bozuk çıkıyor.Kimse sinbonun reklamını yapanlara kanmasın.Sinbo Ürünleri fabrika çıkışından bozuk oluyor.Sizin alırken yaşadığınız heves te kursağınızda takılı kalıyor.Bir daha asla siznbo markalı ürün almayacağım.....sizede tavsiyem sinbodan uzak durun..

12/05/2007 09:58:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

İsimsiz merhaba,

Kutulu içinden mayası da çıkan ekmeklere ek bir un koymanıza gerek yok, bazen başarısız olunabiliyor hakikaten kutulu unlarla benim de başıma geldi, üretim tarihi daha yeni olan kutuları tercih ederseniz daha başarılı olacaktır ekmekler, şimdiden ellerinize sağlık...

12/11/2007 04:34:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Eylül 78 merhaba,
ilk aldığım sinbo ekmek makinesi benim de bozuk çıkmıştı, sonra değiştirdiler şükür bunda bir problem yok, çok sayıda farklı markalar var, sizinde güzel bir makine seçmenizi ve ekmek yapma keyfinden mahrum kalmamanızı dilerim, işlerinizde kolaylıklar...

12/11/2007 05:14:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba ben sadece tam buğday unu ile yapıyorum ekmeklerimi süper oluyor. sinbo ekmek makinam var ama ben normal fırında yapıyorum cok daha güzel oluyor.önce makinada hamuru yoğurtup mayasının gelmesini bekliyorum sonra tepside ekmek şeklini verip tepsi mayasını bekliyorum. 180 derece fırında pişiriyorum çıkarınca üzerine biraz su sürüp beze sarıyorum yumuşacık ve asla bayatlamayan bir ekmeğim oluyor. tadıda nefis. herkese tavsiyem beyaz un kullanmayın tam bugday unu cok sağlıklı söke un kullanıyorum

12/29/2007 09:07:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

selam, ben ekmek makinamda ilk defa bu tarifi denedim ama ekmek ertesi gün ufalanmaya başladı nerde hata yapmış olabilirim acaba. pişmede ve kabarmada hiç sorun olmadı. tadı da gayet güzeldi ama sanki çabuk bayatladı. bu arada söke tam buğday unu ve normal unu karıştırıp kullandım.şimdiden teşekkürler

2/18/2008 04:54:00 ÖS  
Blogger umut said...

PREMİRE EKMEK MAKİNASI ALDIM FAKAT EKMEGİN İÇİ SÜREKLİ HAMUR OLUYOR BU KONUDA GÖRÜŞLERİNİZİ VE ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUM
İYİ GÜNLER

4/27/2008 12:46:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

3 gündür bu tarifi uyguluyorum ve evet ekmek tadına gerçekten çok yakın. Tam buğday unu benim biraz mideme dokunduğundan 4 cup normal unla yapıyorum gerçekten harika oluyor. Teşekkürler Safran! Sevgiler Begüm

10/17/2008 04:56:00 ÖS  
Blogger Emel Kunt said...

Merhaba,
Essenso marka bir ekmek makinesi aldım. Beyaz ekmek yaptım, tat olarak ilk deneme için başarılı oldu fakat, üzeri medium ayarında yapmama rağmen beyaz kalıyor. Bugün kek denedim o da aynı şekşlde oldu. Problem makinede olabilir mi? Tşk...

12/02/2008 05:01:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba bizde ekmek yapıyoruz sinbo marka ekmek makinası fakat ikinci günde ekmek ıslak gibi oluyor nasıl çözüm getirebilirim acaba üzerinde küçük büyük orta gibi ölçülerden ortayı uyguluyoruz acaba onla ilgisi var mıdır şimdiden teşekkür ederim.

2/11/2009 12:03:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

arkadaşlar ben hergün bu işle uğraşıyom 500 gr un 7 gr tuz 15 gr yaş maya hepsi bu 3 saat de pişer ben sarı un kullanıyorum makarnalık buğday unundan deneyin göreceksiniz lezzeti katıksız yemezseniz gelin yanıma me577@mynet.com beğenmesseniz yazın

7/27/2009 06:35:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

karadeğirmende 100%dogal ve katkısız olarak tam buğday unu ve çavdar unu üğütüyorum.unları hijyenik ortamda üğütüp paketliyorum.sipariş için 0535678248-halil ayar

12/22/2009 08:31:00 ÖS  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarif. tebrik ederim.

8/19/2011 04:34:00 ÖÖ  
Blogger Pınar said...

Merhabalar ,

Bir cup , benim makinada ( moulinex ) 200gr. Bu ölçü her makinada aynı mı ?Verdiğiniz tarifleri aynen uygulayabilir miyim ? Tabii 1000 gr seçeneğini sececeğim sanırım ?

teşekkürler

3/12/2012 08:14:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

Benim 15 yıllık sinbo ekmek makinam hala çalışıyor başlarda o kadar çok kullandım ki her gece kokusu komşulardan duyuluyordu.sonra azaldı bir süre ara verdim sıdı yine çalışıyor hatta istanbula kızıma gönderdim tabiki tam buğday unundan çok kabarmıyor başka bunlarda ilave iyi oluyor
Ben bir ara çavdar yulaf normal un kaeışul yaptırmıştım inanın çok güzel oluyordu

4/18/2021 10:36:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Sn Safran, 2008den beri cevap vermemişsiniz. Başka bir sosyal platformda mi bulunuyorsunuz?

12/03/2022 01:14:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home