Safran Mutfakta-Ekmek Makinesi ve Ekmek

Perşembe, Mart 16, 2006

Mısırlı-Mısır Unlu Ekmek

Geçtiğimiz gün Yemek ve Biz’de sevgili Zeynep’in harika bir ekmek tarifi verdiğini gördüm. Mısır taneleri de koyarak elinde çok güzel bir “Mısırlı Ekmek” hazırlamıştı… Mısırlar ekmeğin içinde birer şeker parçası gibi duruyorlar ve insanı cezbediyorlar gerçekten… O gün bu tarifi denemeyi çok istemiştim. Acaba ekmeği ekmek makinesinde yapsam nasıl olur diye de bir düşünce aldı kafamı ve bende bir cesaret gösterip denedim. Zeynep’in orijinal tarifinde, ekmek makinesinde ekmeğin iyi bir biçimde yoğrulabilmesi için belli miktarlarda ölçü değişiklikleri yaptıktan sonra yukarıda gördüğünüz güzel ekmek çıktı ortaya…Süt mısırının çıktığı dönemde, kış hazırlığı olarak çorba ve salatalara koymak için kendi ellerimle hazırladığım tane mısırlar ise bu kez çok lezzetli bir ekmeğe renk katmış oldular…Kaç zamandır mısır unlu ekmek yapmadığım aile halkı, görünce pek sevindi, pek beğendi ekmeği... Bu nedenle Zeynep’e bizi bu güzel ekmekle buluşturduğu için tekrar teşekkür ediyorum… Ekmeği elde yapmak isteyenler tarifi Yemek ve Biz’de bulabilirler, ekmek makinesinde yapmak isteyenlere ise aşağıda sunuyorum… Şimdiden hepinize kolay gelsin ve afiyet olsun…Sevgiler...

Safran


Malzemeler:

2 cup mısır unu
2 cup normal un
1 paket (10 gr.) kabartma tozu
2 yumurta
1,5 cup süt
1 tepeleme cup haşlanmış mısır taneleri
2 tsp tuz


Yapılışı:

Ekmek makinesine sütü, yumurtaları ve tuzu koyalım…Bunun üzerini örtecek biçimde mısır ununu dökelim ve onunda üstüne içine 1 paket kabartma tozu karıştırılmış beyaz unu dökelim ve kabımızı makineye yerleştirelim. 1. programda starta basalım (loaf size ve colour ayarlaması yapmanız gerekmemektedir). Yoğurma işlemi bittikten yaklaşık 20 dakika sonra gelen ve ek malzeme ilave zamanını belirten 2. zil sesini bekleyerek içine mısır tanelerini ekleyelim ve 3 saatlik sürenin sonunda harika bir lezzeti sevdiklerimizle paylaşalım…

21 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba Safran,

Bu inanılmaz güzellikte görnen ekmeğini de deneyeceğim. Bugüne kadar tüm tarifini verdğin ekmekleri denedim ve sonuç mükemmel.
Bu ekmek mayasız ama ne güzel kabarmış. Demek mayalanma süresi mayasız tarifte olsa işe yarıyor.Haşlanmış mısır yerine dondurulmuş kullansam olur değil mi? Ekmeğim bitince ilk denemem bu tarif olacak, ellerine sağlık...

Mutlu

3/17/2006 01:22:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Mutlucum, umarım bu tarifi de beğenirsin, çok güzel oluyor gerçektende...Haklısın bu tarifte maya yok, kabartma tozuyla yapılıyor. Ben mısırlarımı haşlayıp dondurmuştum, eğer senin dondurulmuş mısırların da pişmiş halde ise tabi ki kullanılır...Denersen sonuçtan beni haberdar edersen sevinirim :) Sevgiler...

3/17/2006 01:36:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Safrancığım merhaba,

Dün ekmeğini denedim ama sonuçtan hiç memnun kalmadım. Önce tamamen senin tarifini hazırlayıp makinayı çalıştırdım. Kısa bir süre sonra penceresinden baktığımda kek hamuru kıvamında olduğunu gördüm ve toparlanıp hamur haline gelene kadar normal un ilave ettim (yaklaşık 1/2 cup) hamur toparlandı ama sonuç olarak 3 parmak yüksekliğinde, içi çok katı ve sanki çok iyi pişmemiş ve çok ağır bir ekmek elde ettim. Kullandığım mısır unu city farmın organik unu - beyaz un piyale un idi. Yorumlarını bekliyorum. Sevgiler,

Mutlu

3/27/2006 01:01:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Mutlucum, bazen böyle talihsizlikler yaşamamız normal, hepimizin başına gelebiliyor sakın üzme kendini, muhtemelen kullandığın malzemelerden biri ile alakalı bir sorun var, sonradan eklediğin yarım ölçek un ekmeği ağırlaştırmış gözüküyor, düşünsene zaten 4 cup un var...Ayrıca mısır unlu ekmekler yapısı itibariyle zaten puf puf-yumuşacık olamayan biraz daha yoğun ekmeklerdir bunlar bilirsin...Söz konusu ekmek makinasında ekmek yapmak olduğunda Söke veya Kalecik markalarını tercih et derim...City Farm'ın "organik" mısır ununu hiç kullanmadığımdan bunun suyu/sütü çekme oranı ne düzeyde olmuştur bilemiyorum ama markete gittiğimde bulabilirsem alıp üzerini okurum ve sana yorumumu iletirim, ben Karadenizli bir dostumuzun hediye ettiği normal mısır ununu kullanmıştım, hani şu balık kızartmada kullanılanlardan...Aklıma birde ekmeğn içine eğer kullanıysan mısırın konserve olup olmadığı ve bunu iyi bir biçimde süzüp süzemediğin veya dalgınlıkla daha fazla oranda süt koymuş olabileceğin geliyor çünkü bu ölçülerle kek hamuru gibi karışım elde etmek güç...

Dilersen şöyle yapalım, sen söke un ve normal mısır unu kullanarak karıştırdığında karışım nasıl olursa olsun fazladan un eklemeden, normal boyda (jumbo olmasın) 2 yumurta kullanarak ve makinanın kapağını açmadan bir kez daha dene canım, sonuç hakkında bir daha haberleşelim, sevgiler...

3/27/2006 02:22:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Safrancığım,

Mısır olarak konservekullanmadım, dondurulmuş kullandım. Zaten kek kıvamı mısırı ilave etmeden önceki ilk karıştırma aşamasında idi. Ayrıca sütü de 1,5 cup koyduğumdan eminim. Bence senin de dediğin gibi problem unlarda gibi gözüküyor. Ben zaten ekmeklerimde söke un kullanırdım ancak en son piyale aldım. Neyse farklı unlarla tekrar ölçülerle hiç oynamadan deneyip sana bildireceğim. Teşekkürler,
Mutlu

3/27/2006 02:30:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Tamam Mutlucum ,heberlerini bekleyeceğim , sevgiler...

3/27/2006 02:34:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,
Icinde mısır olan her seye evet diyenlerdenim. Ve bu tarif acikcasi cok cezbedici gorunuyor. Bu tarife bi tbsp olceginde sıvıyag eklemeyi dusunuyorum. Endisem ekmegin kuru kalması. Sonucu sizlerle paylasirim. Sevgiler

5/05/2006 02:12:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba,maalesef tam bir fiyasko oldu.10 yıldır kullandığım ekmek makinasından blok halinde bir yenmesi mümkün olmayan bir nesne çıktı ve çöpe atarken makinanın pervanesi de birlikte gitti..çok üzgünüm..

1/24/2007 12:57:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Ben bu malzemeleri karistirma kabinda hazirlayip, ekmek makinesinin haznesine dokup, "sadece pisir - bake only" programinda pisiriyorum, 1 saat icinde hazir, icinde maya olmadigi icin 3 saatlik programa gerek yok. Hemde bu sekilde yapilinca, hamurun un miktarini da daha dogru olarak ayarlamak mumkun.

4/10/2007 03:37:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Ellerine sağlık Begüm, pek çok dostumuz da seninle aynı teknikte hazılıyormuş, özelime gelen maillerde yazıyor. En kısa zamanda ben de deneyeceğim ve tarifin altına bu notu ekleyelim...

4/10/2007 05:54:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ben begüm ün nasıl yaptığını anlayamadım,benimde sinbo ekmek yapma makinem var ama artık hiç hevesim yok.o kada kötü oldular ki....

4/24/2007 04:07:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Anonim merhaba, öncelikle size tavsiyem makinenizin doğru çalışıp çalışmadığını anlamak için hazır kutulu ekmek unlarından alıp denemeniz (söke vb. firmaların var mesela). Bazen makinedeki bozukluklar ekmeklerin kötü olmasına neden olabilir, hemen yılmamak lazım...

Begüm'ün tekniğini bir kez de ben yazayım... Önce benim mısır unlu ekmek tarifimin altında yazan malzemeleri bir kapta karıştırıyormuş ardından hazırlanan bu hamuru alıp makinenin kabına döküyor ve makinenin menüsünden sadece pişirme yapan programı seçiyor (ynılmıyorsam sinboda 8. programdı ama emin değilim, üstünde pişirme diye yazıyor zaten)... Denerseniz haberlerinizi bekliyoruz, selamlar...

4/25/2007 12:07:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba,tarifinizi buyuk bir istekle denedim ama bazi kucuk degisiklikler yaptim.lezzetli bir ekmek oldu...paylasmak isterim..genis bir kapta tuz ve misir disindaki olculere sadik kalarak, tuz yerine uc kasik pekmez;misir yerine bir cup kuru uzum ve bir kasik zeytinyagi koydum.Dibe cokmemeleri icin uzumleri bir buzdolabi posetinde bir kasik unla agzindan sikica tutarak calkaladim ve sut suzgecinden fazla unu silkeleyerek uzumleri ekledim.Hamuru ekmek makinesinin firinlama programinda 1 saat 15 dakika pisirdim.Nefis bir ekmek,cayin yaninda saglikli ve neredeyse yagsiz hos bir kek oldu aslinda...Sevgiler ve tesekkurler...

6/05/2007 06:20:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Mehra :)

Sırf okurken bile tadının çok güzel olduğunu hissedebildiğim bir ekmek-kek çıkmış ortaya ellerinize sağlık, en kısa zamanda deneyeceğim, sevgiler ve paylaştığınız için çok teşekkürler...

6/06/2007 03:01:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba, Ben Nihal tbsp nedir acaba?

8/07/2007 01:20:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Nihal, tbsp=tablespoon yani yemek kaşığı olarak çevrilebilir, ancak tariflerde tbsp olarak geçirmemin nedeni genellikle ekmek makineleriyle gelen ölçü kapları oluyor bunlardan biri de ölçü kaşığı... Büyük tarafı tbsp ve küçük tarafı tsp olarak geçer tarif kitapçıklarında ... Farklı marka makine kullanan okuyucularımız için ortak bir ölçü ve ortak bir birim dili olduğu için tariflerde bu şekilde yer veriyorum... Kolaylıklar dilerim, sevgiler...

8/10/2007 03:03:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba, bizim sorunumuz ekmeğin üstünün "çökmesi"...Aslında gayet güzel kabarıyor ama malesef üzeri dümdüz hatta içe doğru çökük oluyor..Sebebi ne olabilir acaba..?

9/03/2007 09:31:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Safran,
Ben ekmeği pişirirken kabartma tozu yerine 1 tatlı kaşığı kuru maya koyuyorum.Ayrıca içine birer çorba kaşığı tereyağı ve bal da ekliyorum.Sonuç çok kabarmış ve ağızda dağılan bir mısır ekmeği oluyor.Denemenizi tavsiye ederim.Hoşçakalın..

9/29/2007 03:51:00 ÖS  
Blogger Safran said...

İlk fırsatta deneyeceğim, tarif için teşekkür ederim, sizin de ellerinize sağlık :)

10/07/2007 07:03:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Ekmeğinin üstünün çökmesinden şikayet eden okuyucumuza tavsiyem kullandığı maya miktarını biraz azaltması, kolaylıklar diliyorum :)

10/07/2007 07:04:00 ÖS  
Blogger oki said...

Merhabalar,

Ben bu tarifi dün denedim, ortaya çok güzel poğaça gibi bir ekmek çıktı :) çok fazla kabarmadı ama gayet lezzetliydi.

Biraz daha falza kabarması ve soğuyunca daha yumuşak olabilmesi için tarife bikaç ekleme yapıp deneyeceğim..

Teşekkürler

Okan

5/22/2008 12:19:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home