Safran Mutfakta-Ekmek Makinesi ve Ekmek

Salı, Mart 07, 2006

Köy Ekmeği ve Keten Tohumlu Kepekli Ekmek

Ekmek kokusu küçük büyük herkesin üzerinde inanılmaz bir etkiye sahiptir...
Deneyin bakın göreceksiniz, insanları Pazar günü sıcak yataklarından kaldırabilecek en etkili yöntem :) yeni pişmiş ya da kızartılmış ekmeğin kokusudur... Ya da bir ekmek fırını yeni grup ekmeği fırından çıkardığında önünden geçerken bu kokuyu şöyle doyasıya içine çeken insanların davranışlarını inceleyin dediğimin doğru olduğunu göreceksiniz...
Ekmek makinamı ilk aldığım günü daha dün gibi hatırlarım. 2005 Ekim ayıydı. Daha önce de yazdığım gibi aileme sağlıklı gıdalar yedirmek istediğim için bu ekmeği evde yapma işine girmek istemiştim. Yaptığım araştırmalar sonucu çok büyük bir hevesle bir Sinbo 4701 almıştım ve denemek için sabırsızlanıyordum :) Hatta Ramazandaydık yanılmıyorsam ve bizimkileri sahura taze ekmek kokularıyla uyandırmak istemiştim...Ekmek makinasının "En Kötü Hazırlanmış Kullanım Kılavuzu" dalında Oscar'a tek başına aday gösterilebilecek kılavuzundan hiç bir şey anlamamış ama internette okuduğum onlarca tarifi birleştirip kendime sentez bir tarif hazırlamıştım B planı mahiyetinde :) Ekmek makinasını ilk defa çalıştırdığımda sabırsızlıkla beklemeye başladım, ara sıra uğrayıp bakıyordum, işler yolunda gibiydi...3 saat bittiğinde benim hamuru, tam iş çıkışı saatlerinde halk otobüsünün yoğunluğu nedeniyle zar zor orta kapıdan binmiş ve yüzleri bu nedenle anca cama yapışık olarak gidebilen kıpırdayacak yeri olmayan insanlar gibi makinanın camına yapışmış vaziyette beni beklerken buldum ki bu arada saat gece yarısı olmuştu :) Kapağı açtığımda da birden sönüverdi, iyi ama ekmek hiç pişmemişti ki...Hayal kırıklığımı düşünebiliyor musunuz, hamuru alıp normal fırına yollamıştım, daha sonra aldığım yerden makinenin kapağında arıza olduğunu öğrenip değiştirmiştim yenisiyle...Ama bu kadar kötü bir başlangıca rağmen bana en çok sevdiğin mutfak aletlerinden biri hangisi diye sorsanız yine de cevabım ekmek makinem olacaktır...:) Size pratik, denenmiş ve sağlam makinelerde :) iyi netice veren ve ayrıca şekersiz hazırlanan 2 ekmek tarifi yolluyorum....:) Afiyetle yemeniz dileğiyle...
Safran
KÖY EKMEĞİ
Malzemeler:
1,5 cup ılık su (300-350 ml)
2 tbsp sıvıyağ
2 tsp tuz
4 silme cup un (1 cup kepekli un + 1 cup çavdar unu + 1/2 cup yulaf unu+ 1,5 cup normal un)
1,5 tsp instant maya
KETEN TOHUMLU KEPEKLİ EKMEK
Malzemeler:
1,5 cup ılık su (300-350 ml)
2 tbsp sıvıyağ
2 tsp tuz
2 silme cup beyaz un
2 silme cup kepekli un
1,5 tsp instant maya
3/4 çay bardağı keten tohumu
Yapılışları:
(Yapılış süreçleri benzer olduğu için iki tarifi birleştirerek anlatacağım)
Makinenin karıştırma kabına önce yukarıda yazılan miktarda suyu, tuzu ve sıvıyağı ilave edelim...Daha sonra malzemeler bölümünde türleri ve miktarları belirtilen unları, bu sıvı katının üzerini tamamen örtecek biçimde dökelim, en üste ortaya ise toz mayayı ekleyerek karıştırma kabını ekmek makinemize yerleştirelim ve start tuşuna basalım (Ayarlarına dokunmazsanız ekmek otomatik olarak 1. program, medium kabuk ve 2 loaf'da pişecektir).

Keten tohumlu kepekli ekmek için buna ek olarak makineyi çalıştırmaya başlağınızdan ortalama 20 dakika sonra duyacağınız ilk sinyal sesinde keten tohumunu ilave edelim.... Bu andan önce ya da sonra makinenin kapağını bir daha açmayalım. Afiyet olsun...:))

50 Comments:

Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran,

İşte sonunda tariflerin geldi. Şimdi print alıp ilk fırsatta deneyeceğim. Mutlaka diğer tarifin gibi harika olacaktır, biliyorum.

Ellerine sağlık...

Mutlu

3/08/2006 05:06:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Mutlucum,gerçekten de bu tarifleri özellikle sana söz verdiğim için öne alıp yayınladım diyebilirim :)Aslında şu Habeş Bazlaması tarifi de özellikle senin için araştırılmış bir tarif...Tam buğday unu kullanabiliyorsun içinde...Bir de bizim Nezaket'te www.acikbufe.blogspot.com adresli sitesinde güzel bir tam buğday unlu ekmek tarifi var ben de yapmadım henüz, ama eminim çok güzeldir...Sevgiler, kendine iyi bak...

Safran

3/08/2006 05:19:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran, bende ekmeklerimi yeni aldığım makinamda yapar oldum artık. Şimdiye kadar sadece hızlı programda deneyip, üzeri bembeyaz ve biraz da tıknazca bir ekmek alma dışında hiç sorun yaşamadım. Senin bu tarifini de en yakın zamanda uygulayacağım elimde şu an bir paket tam buğday unu ve kepekli un var onları kullanabilirim sanırım. Tuzunu ben unun üzerine koyuyorum tariflerde yazdığı üzere siz suyuna katmışsınız bir fark olmaz sanırım.

3/08/2006 06:22:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Tülin, hoşgeldin :)
Tuzu suya dökmemin sebebi unun üzerini mayaya saklamak istediğimden. Biliyorsun maya ile tuz birbirine temas etmemeli, çünkü bu ikisi bir araya geldiler mi geçinemeyen kardeşler gibi hemen tepkimeye geçiyorlar ve maya görevine erken başlıyor ve ekmekte istenen kabarıklıkta olmuyor. Ama toz değilde ekmeği yaş maya ile yaparken (1 küp şeker büyüklüğünde kullanırım genelde) mayayı su ile çözüp bu kez tuzu unun üzerine döküyorum...Eminim sen de harika ekmekler yapıyorsundur, ellerine sağlık, yeniden görüşmek dileğiyle, sevgiler...

Safran

3/08/2006 08:15:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran, tuzla mayanın bu derece geçinemediklerini bilmiyordum:) yaş mayayı hiç kullanmadım şu anda elimde yarım kiloluk kuru maya paketi var hele bir onu bitireyim. Yaş mayayı da denerim. Bugünkü ekmeğimde senin usulü deneyeceğim.
Birde ben susamlı ekmek yapmak istiyorum. Hani şöyle her tarafı susamla kaplı olanlardan, makinada yoğurtup fırında pişirsem daha mı iyi olur acaba yoksa hamur yoğrulunca içinden alıp her yerini susamlayıp tekrar kabın içine koyarak makinada pişirebilirmiyim ne dersin? susamdan önce de hamura pekmezli su sürmeyi düşünüyorum simit gibi olsun.

3/09/2006 10:07:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Tülincim kuru maya paketi diye yazmışsın, bu toz halindeki maya instant maya mı yoksa suda belli bir süre bekletilmesi gereken toz halideki maya mı aman buna dikkat et, çünkü benim tariflerde bahsettiğim maya doğrudan suda eritmeden una katılarak kullanılan toz mayadır.

Susamlı ekmek için ise sana önerim makinada sadece hamurunu yoğurtup normal fırında pişirmen olacak, çünkü ekmek makinasında ekmeğe birşey ilave etmek için tek fırsatın pişirmeye başladıktan yaklaşık 20 dakika sonra çalan ses ile oluyor ve bu aşamada karıştırma devam ediyor, susamı eklesen de ekmeğin üstünde değil içinde yer alacaktır, yoğurma bitince üstüne atmakta makinanın ısısını düşürebilir ve ekmek kabarmayabilir, en iyisi hiç risk almamak...Pekmez ile daha kalın kabuklu bir ekmek elde edersin ki ben de öylesini çok severim, şimdiden eline sağlık, deneyince sonucunu yaz lütfen beklerim, sevgiler...

Safran

3/09/2006 11:33:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Safrancım, kuru maya paketi dediğim pakmayanın toz mayası tabi toz gibi çok ince değil minicik yuvarlaklar şeklinde eskiden bira mayası derlerdi aynı onun gibi. yani instant maya nasılsa o şekilde. Üzerinde instant yazmıyor ama. Gayet güzel oluyor ekmeklerim o mayayla.
susamlı ekmeğimi fırında pişireyim en iyisi makina yoğurduktan sonra çıkarıp bir süre daha mayalandırmam gerekiyor mu, yoksa hemen susama bulayıp fırına atıvereyim mi?

3/09/2006 12:13:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Tülin işte ben de onun için sordum ben o tip toz maya ile de ekmek yapıyorum bugünlerde...Önce cup'un içine 100 ml seviyesine kadar su koyup içine atıyorum 1,5 tsp toz maya 10 dakika bekletiyorum sonra üzerini su ile tamamlayıp makineye koyuyorum sıvıyağ, un ilave edip tuzu en üste döküyorum...Ekmeği atıver fırına hemen pek güzel kabartıyor zaten yoğurma programı (8.hamur)...:)

3/09/2006 12:31:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Safrancım o mayadan yok bende. Demek öylesi de varmış. Aslında mayamızı da kendimiz yapacaz ki tam olsun:)

3/09/2006 02:17:00 ÖS  
Blogger Safran said...

İpekcim merhaba :) Bugün verdiğim köy ekmeği tarifiyle bir ekmek pişirmiştim, şimdi sen öyle diyince hemen şöyle ekrandan sana bir dilim uzatıp kendi ellerimle ikram etmek istedim ama biliyorum sen o marifetli ellerinle nasılsa daha iyisini yaparsın, sevgiler, görüşmek üzere...:)

Safran

3/10/2006 10:23:00 ÖS  
Blogger Sibel said...

Safran, bu ekmekler elde yoğrulup fırında da pişirilebilir herhalde değil mi? Ben makine kullanmayan ekmekçilerdenim malum:)
(Bakalım bu kez yorumum ulaşacak mı sana?)

3/11/2006 03:26:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Sibelcim, yorumunu okuyabildiğime sevindim, teknik sorun neyse ortadan kalktı herhalde :)

Bazen ben de makinede değilde elde ekmek yaparım. O zaman tarifi farklı uyguluyorum ama... Elde ekmek yaptığım zaman cup'la değilde çay fincanıyla çalışıyorum... Tariflerde belirtilen un türleri ile 4 çay fincanı un (silme), 1 bütün paket instant mayayı karıştırıp içine 1 yemek kaşığı şeker ve 1 tatlı kaşığı tuz koyup karıştırıyor ve son olarak 2-3 çay bardağı su ile bir hamur hazırlayıp önce 40 dakika mayalandırıyorum, sonra şekil verip 20 dakika da tepside mayalandırıyorum. İçine bişey ilave ediceksem bu ikinci mayalmaya geçmeden önce hamura katıp karıştırıyorum...

Ama kabul etmek gerekir ki elde ekmek yapmak da ayrı bir zevk insanın stresini alıyor hamur yoğurmak :)) bir de hep dikdötgenler prizması gibi değilde istediğin şekilde ekmek yapabiliyorsun o da çok avantajlı değil mi?...:) Kucak dolusu sevgiler...:)

3/11/2006 03:41:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

sevgili safran bende de var ekmek makinası çok güzel ekmekler yapıyorum.benim sorum şu;
hiç kek ya da pilav denedin mi makinada özellikle kek yaptın ise hangi ayarda pişirdin.9-10 hangisi ben kek de yapmak istiyorum .teşekkür.

4/05/2006 01:15:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Ayşencim, pilav hiç denemedim ama geçtiğimiz gün bir kakaolu kek yaptım iyi netice aldım sayılır, tam fırında pişirdiğimiz gibi bir tat değil, kek-ekmek gibi bir sonuç çıkıyor ortaya 10.programda yaptım, Tarifin hoş yanı pek çok makinede kek yapan kişinin aksine kekin pişirme kabından parçalanmadan çıkabiliyor olmasıydı,tarifi biraz daha oturttuktan ve 1 kez daha denedikten sonra (2 kez denemeden yayınlamıyorum prensip olarak hiçbir tarifi),örneğin önümüzdeki hafta içerisinde senin için öne alıp yayınlarım canım, sevgiler...

4/05/2006 08:56:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Safrancığım,

Merhaba. Dün akşam senin keten tohumlu ekmek tarifini ufak değişikliklerle yaptım, çok güzel kabardı ve çok lezzetli oldu. Değişiklik olarak 2 cup kepek unu, 1/2 cup mısır unu (hani daha önce benim beceremediğim senin mısır ekmeği tarifinde kullandığım), 1,5 cup beyaz un ve içine keten tohumunun yanısıra bol çörekotu da ilave ettim.
Teşekkürler Safran...

Mutlu

4/11/2006 12:56:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Mutlucum merhaba nerelerdesin özlettin kendini :)Ellerine sağlık çok güzel ve değişik bir tarif uygulamışsın, ben de en kısa zamanda yapar bakarım tadına, asıl ben çok teşekkür ederim bu güzel tarifi paylaştığın için, sevgiler canım :)

4/11/2006 01:35:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba.ben ercan.
makıneyı yenı aldım sinbo 4705
gusel ekmek yaptıgımı dusundum fakat sızınkılerı gorunce sasırdım.yag ve şekerın etkısı ne olabılr.ben kullanmadım fakat tadı gayet gusel oldu.kalınlıgı sanırım 12 cm oldu 700 gr olan ekmegın kalınlıgı ne olmalıydı acaba? hadı bayanlar yardım beklıyorm :)

4/14/2007 07:15:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Ercan Bey makinenizi güle güle kullanın. Ekmekleri yukarıda yazdığım ölçülerle hazırlayınca 2lbslik programda yani 900 gr'lık ekmek elde edecek biçimde hazırlıyorum, ekmeklerin bu denli kabarmış olmasının nedeni bu olmalı. Ekmekte ben de şeker kullanmıyorum ama 1 tbsp yağ ekliyorum. Kolaylıklar dilerim...

4/17/2007 10:09:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

Merhaba benim merak ettiğim konulardan biri sinbonun makinesini bizde evimize aldık ama yaptığımız ekmeklerde bir türlü kabarma göremedik.Hatta 1 kere o kadar yoğun olduki direk çöpü boyladı.Kitaptaki tariflere uyuyorum ama neden se güzel bir ekmek çıkmadı.Mayalanmadamı sorun yaşıyorum.Bu konuda yardım edebilirseniz sevinirim.

4/21/2007 12:40:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Omuro merhaba,

Sinbonun tarifleri de güzel netice verir aslında ama şimdi biz şöyle deneyelim. Bu sayfa içinde yer alan örneğin "ekmek" başlığındaki ya da şu an yorum yazmış olduğunuz başlıktaki ekmeklerden birini tariflerinde yazdığım gibi deneyin. Un olarak söke, maya olarak ise Dr. Oetker'i deneyin (yeşil paketlidir, üstünde maya yazıyor-kabartmatozu-vanilin satış kısmında bulabilirsiniz marketlerin). Eğer sorun devam ederse tekrar görüşelim...

4/21/2007 11:40:00 ÖÖ  
Blogger Aaron said...

Sinbo ekmek makinalarının üretiminde hata oldugunu düşünüyorum. Gecen yıl aldığım makina daha garanti süresi dolmadan arıza yapmaya başladı. Üç farklı servise götürmeme rağmen herbiri farklı ve sudan mazeretler öne sürüp makinayı iade etti.Zaten yetkili servislerin asıl işi televizyon tamirciliği olduğundan makinadan anlamıyorlar. Asıl işleri de o olmadığından yedek parça dahi bulundurmuyorlar. Parça temini için günlerce bekliyorsunuz.Eğer garanti süresi bitene kadar kullanabilmişseniz bu sürenin sonunda sinbo ekmek makinasini ya çöpe atmak gerekiyor ya da başka bir makina almak... Paketin içinde hediye olarak verdikleri mixerde daha ilk kullanımda motoru yandığı için çöpe gitmişti.

4/29/2007 01:27:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Aaron, benim de ilk aldığım Sinbo ekmak makinem bozuk çıkmıştı kapağı tam kapanmadığından pişirmiyordu. Sonra aldığım yerden değiştirmişlerdi yenisiyle... Çok üzüldüm böyle olmasına :(

4/29/2007 09:05:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

safran selam, ben bugün katıldım aranıza... yüksek rakımlı yerde maya azaltılması konusuna kafam takıldı.. bana dün eşim sinbo 4705 hediye etti ve bu akşam ona güzel bir ekmek yapmak istiyorum.. suyu ılıkmı kullanmalıyım, oda sıcaklığı diyor ama ben tüpde biraz ısıtmayı düşünüyorum.. lütfen bana yardımcı olurmusunuz.. 1 saat sonra yapıcam.. umarım eşime mahçup olmam..
şimdilik hoşçakalın.. sanırım bugün çok yazışcaz..
(seda)

4/30/2007 11:56:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Seda hanım merhaba, hoşgeldiniz. suyu kesinlikle ısıtmanız gerekmiyor hatta çok sıcak ya da çok soğuk su mayanın gerektiği gibi çalışmasını engelleyecektir, oda ısısında olması yeterli. Makinenizi güle güle kullanın, kolaylıklar dilerim...

5/01/2007 01:26:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

teşekkür ederim safran.. 2 defa ekmek yaptım (beyaz ve fransız ekmeği) ve keşke daha evvel alsaydım makineyi diyede üzüldüm.. safran izninle bişi sormak istiyorum, ekmekler çok güzel kabardı ama ikisininde üst kısmı hamurun çokaz koyu renginde oldu.. neredeyse hamur renginde yani kenarlar ve alt kısmı ise muhteşem.. ve ekmeğin üst kısmı düz değilde biraz daha şişkince oldu.. ekmek rengini ilkinde orta, diğerinde ise koyu ayarladığım halde üstü çok açık renkliydi.. ve sanırım mantar şeklinde dedikleri şey oldu.. umarım makineyle ilgili değildir bu sorun.. yardımlarını ve bilgilerini esirgemiyeceğini biliyorum.. şimdiden çok teşekkür ederim:)bilhassa bu güzel siten için.. hoşçakal (seda)

5/01/2007 10:17:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

selam safran ben sibel, tariflerin çok güzel safrancığım.. hergün mutlaka siteni ziyaret ediyorum çok yakın 2 arkadaşmışız gibi..
safran benim makinem 4705, ve çok memnunum... hayatıma gireli yeni olmasına rağmen vazgeçilmezim..
verdiğin tarifleri 1.proğram diye belirtmişsin ama ben 750 gr mı yada 900 gramdamı pişirdiğini merak ettim sanırım genelde 900 gr da pişiriyorsun.. seni çok öpüyorum siz demediğim için umarım kızmamışındır.. hoşçakal

5/02/2007 12:19:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Seda hanım merhaba,ekmeğin üstünün mantar biçiminde olması aslında ekmeğin başarılı yapıldığının bir işaretidir. Zira çok fazla maya kullanıldığında ekmeğin üstü özellikle de pişme aşamasında çöker. Ekmeğin üst kısmı benim makinemde (ki ikimizin ki de aynı biliyorum) orta kabuk derecesinde resimlerdeki gibi bir renk halinde çıkıyor. ("Ekmek" başlıklı tarife bakın bir de o sırf beyaz undan yapılmış bir ekmek çünkü). Sizin denediğiniz ekmekler de tamamen beyaz unla hazırlandığı için üst kısmın açık renk olması hele de güzelce pişmişse ve hamur kalmamışsa sorun olmaz gibi görünüyor. Muhtemelen ekmek iyice kabarmış pişirme kabının yan duvarlarına yakın olan yan kenarlar iyice koyulaştığı halde pişirme kabının çok çok üstüne çıkan üst kısım biraz daha beyaz kalmış olmalı... Gönlünüzü ferah tutun, ellerinize sağlık...

5/03/2007 10:42:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Merhaba Sibel, güzel sözlerine çok teşekkür ederim. 1 senedir bu blogda tarif yayınlıyorum ve bazen bu blog aracılığıyla görüştüğüm arkadaşlarımın gerçek hayattaki pek çok arkadaşımdan daha değerli olduğunu düşünürüm ve diğer arkadaşların bloglarını ziyaret ederken ben de bazen bir dostuma gitmiş gibi hissedebiliyorum... Ekmek makineni güle güle kullan, senin de tahmin ettiğin gibi ekmekleri 900 gr lık programda hazırlıyorum. İyi bir hafta sonu dilerim.

5/03/2007 10:49:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

bem karamandan sibel.ekmek makinamı yeni aldım.tariflerini deneyecegim ama 1 cup ne kadar un demek bilmiyorum.su bardagımı yoksakahve içtigimiz kupalarmı.beni aydınlatırsan sevinirim.teşekkürler

6/05/2007 11:29:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

merhaba safran.ben yine karamandan sibel.dün senin tarifin köy ekmegini yaptım.ama yulaf ve çavdar unum yoktu.2 su bardagı beyaz un 2 su bardagı kepek un kullandım.diger ölçüleri aynen uyguladım.ama büyük bir hayal kırıklıgı yaşadım.ekmegim hiç kabarmadı ve içi tam pişmemişti.ben diyet yapıyorum ve bu makinayı sadece kendime kepekli ekmek yapmak için almıştım.bana yardımcı olursan sevinirim.şimdiden teşekkürler.

6/06/2007 12:44:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sibel merhaba :)

Makinenizi iyi günlerde kullanın öncelikle... Cup diye kastettiğim miktar ekmek makinenizin içinden çıkan ölçü kabı bardak. Markasını bilmiyorum makinenizin ama genelde tüm modellerde bir plastik bardak ve ölçü kaşığı çıkıyor kutudan, eğer sizde yoksa normal bir su bardağı dolusu unu 1 cup olarak kullanabilirsiniz (sanırım yaklaşık 600 gr'a karşılık geliyor).

Köy ekmeğinin altında kepekli ekmek tarifim var bu başlığın altında kepek ekmeği yapmak için o tarifi denemenizi öneriyorum, memnun kalacaksınız benim her zaman yaptığım tariftir bu... Şimdiden ellerinize sağlık, sevgiler...

6/06/2007 03:15:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba safran.eger benim kusuruma bakmazsan benim sana hergün bir sorum olur.ben karamanın bir köyünde yaşıyorum.ve unumuzu degirmende kendimiz ögütüyoruz.unum hazır un olmadıgı için ekmeklerimde proplem yaşıyor olabilirmiyim.kepegimde kendi unumuzun kepegi.yani marketten almıyorum.unumu ve kepegimi markettenmi almalıyım.ben zayıflamak istiyorum.mesajlarıma cevap verdigin için gerçekten çok memnun oldum.sana çok teşekkür ediyorum.

6/06/2007 04:55:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sibel merhaba, bilgisayarımdan kaynaklanan bir sorun yaşıyorum mesajına ancak bugün erişebildim, gecikme için özür dilerim, bana soru sorman beni sıkmaz aksine yardımcı olabilirsem ne mutlu bana...

Ununu yakınındaki bir köyden alan (has un diye tabir edilir ya hani çok fazla işlem görmüyor) bir okuyucum vardı... Sanırım sorun bu unun makinede ekmek yapmaya çok da elverişli olmaması... Satılan normal pazar unları bile bazen makinede gerektiği gibi performans vermiyor. Dışarıdan un alacaksan söke un kullanmanı tavsiye ederim... Beyaz undan uzak durman çok güzel sağlığın için ama unutma kepekli un da şişmanlatmaz diye birşey yok aslında, sadece daha geç acıkmanı sağlar ve kalori değeri çok az daha düşüktür beyaz ekmeğe göre... Sevgiler...

6/11/2007 03:44:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran,Merhaba :)
Ekmek makinemi alalı yaklaşık iki ay oluyor,sadece Söke Un'un hazır karışımlarını kullanabilmiştim bu güne kadar, herhangi bir hezimet yaşamamak için :)Senin mısır unlu ekmek tarifin ile yaptığım ilk ekmek beni cesaretlendirdi,belki riski olmayan bir ekmekti kabarma açısından, ama bana büyük şevk verdi;bir haftayı mısır unuyla geçirdik ve haftasonu marketten kaç çeşit un bulabildiysek eşimle eve taşıdık :)Köy ekmeğini çavdar unu bulamadığımız için yerine tam buğday unuyla denedim,harika bir ekmek oldu! Çok teşekkür ederim,galiba una dokunma fobimi sayende aşıyorum :)Müsaadenle bir kaç sorum olacak Safran,ben beyaz un kullanmayı bırakmak istiyorum.Ancak tariflerde beyaz un yerine tam buğday unu koymak, gerek ekmek gerekse diğer hamur işlerinde herhangi bir tarif değişikliği gerektirir mi? Daha fazla suya gereksinim olur mu? Tam undaki kaba kepeğin suyu çok hızlı emeceğini tahmin ediyorum.Tamamen tam un ile herhangi bir denemen oldu ise lütfen bizimle paylaşır mısın? Ayrıca tariflerde şeker yerine pekmez kullanılabiliyoruz da acaba süt tozu katılan tarifler için bir önerin var mı? Süt tozu yerine hangi oranda süt kullanmak mümkün olur? Mutfakta acemi bir Başak burcu kadını olarak sorularım seni umarım bunaltmamıştır :)Sevgilerimle, Mehtap

6/11/2007 03:48:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Mehtap merhaba :)

Sorularnız beni bunaltmaz, aksine yardımcı olabilirsem ne mutlu bana... Öncelikle ben de çok seviyor olsam da vaktim çok dar olmadıkça kutulu unları kullanmıyorum, sizin de dediğiniz gibi una elimi sürüyorum. Kutulu unların üstünde görmüşsünüzdür içindekiler kısmında koruyucu katkılar var devamlı bunları tüketmemek daha sağlıklı gibi geliyor bana...

Sorulara gelince :) öncelikle şunu söyliyim en zor olan ekmekle başlamışsınız, mısır unlu ekmeği tutturmak güçtür aslında... Ekmeklere belli oranda beyaz un koyuyorum çünkü aksi yönde denediğim ekmekler çok da hoşuma gitmedi, daha sert bir doku ortaya çıkıyor bütünüyle tam buğday kullandığında ve daha çöreksi bir tat ortaya çıkıyor her nedense, ama denemek isterseniz tam buğday ununun daha fazla su isteyeceği doğru... Hiçbir ekmeğimde süt tozu kullanmıyorum,doğalını tercih ediyorum herşeyin, sütle hazırlamak istediğim ekmeklerim oldu mu bunlar için uyguladığım yöntem tarifteki su yerine normal sütü gerekirse biraz da sulandırarak kullanmaktır... Dilerim yardımcı olabilmişimdir, mutfakta kolaylıklar diliyorum...

6/11/2007 04:02:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran,
Çok teşekkür ederim önerileriniz için :)Ekmeği karışım kullanmak yerine kendim yapmakta benim çekindiğim, kek gibi çökerek içinin çiğ kalmasıydı...Mısır ekmeği için risksiz derken, nasıl olsa çok kabarmayacak; bu sayede çökmemiş de olur, gibi düz bir mantıkla :) kendim için bu rizikoyu alabilmiş olmamı kastetmiştim ilk deneme icin :)Sizin tarifinizle sık sık bu sevdiğim ekmeği pişirip ikram edebiliyorum,tarifinizle başarılı bir sonuç aldıktan sonra hazır karışım yerine elimi una değdirebiliyorum artık :) Tarifleriniz ve ilginiz için tekrar teşekkür ederim...Sevgi ve saygılarımla, Mehtap

6/11/2007 05:08:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

bende yeni yeni ekmek yapmaya başladım, makinam esse. ancak elektrikkesildiğinde makine duruyor ve tekrar başlatmak için yeniden başa dönmek gerekiyor, ne yapmalıyım,

7/02/2007 04:25:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

nohut mayalı ekmek yapmak istiyorum ama ekmek makinasında
nasıl yapabilirim

ölçüleri nasıl kullanmam gerek bilmiyorum
bir öneriniz var mı

10/24/2007 09:30:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

teşekkürler safran şekersiz ekmek tarifini denedim çoook güzel oldu ilk güzel ekmeğim bu tarifle oldu

11/16/2007 12:45:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

Arkadaşlar sinbo 4705 makinem 600 Watt yazıyor.3 saatte ekmek yaptığına göre bir ekmek için elktrik tüketimi 3*600=1800 watt 1800*16 ykrş(1 Kw)=yaklaşık 29 ykrş yapıyor Böylemi hesaplanır arkadaşlar böyleyse evde ekmek yapmak zevk işi tasarruf değil,bilen varsa cevaplarsa memnun olurum,teşekkürler

12/04/2007 01:24:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

nohut mayalı ekmek yapmak isteyen arkadaş bulabildimi acaba tarifi bulabildiysen yazman mümkünmü acaba safrancım sen bize bi tarif veremezmisin? bende nohut mayalı ekmek yapmak istiyorum

12/16/2007 04:03:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

arkadaşlar ekmek yapma makinasında güzel ve kabarmış bir ekmek nasıl yapabilirim tarif edermisiniz...

3/17/2008 07:11:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

sevgilerle geçende kuzenime gittim ve ekmek makinasında yaptığı ekmek lezzetliydi ve temiz kendi yaptığın gibi ekmek güvenle yiyebileceğin çok sevindim ama benim 2 seneden beri makinam var ve ben onu dolabın en üstüne koydum çünkü kiyabına göre yaptım ya ben beceremedim yada güzel olmadı içi çiğ kalmıştı defalarca yapmama rağmen sizin tarifleriniz mükemmel artık sizin tariflerinizi denicem ve dışardan almıcam sevgilerle

5/01/2008 08:45:00 ÖS  
Blogger JaDe said...

Merhabalar bende netden gezinirken bir tarif buldum ancak bulduğum bu tarif ekmek makinesiyle yapılmıyor ama ben onu ekmek makinesinde yapmak istiyorum yanlız tarifde yumurta konuluyor ekmek makinesine yumurta koyarsak bir sorun olurmu acaba onu sormak istiyorum

6/11/2008 06:07:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Jade;

Ekmek makinesinde yaptığım bazı tariflerde (örn. kek tariflerinde) karışıma yumurta koyuyor ve bunu sıvı değerinin içinde hesaplıyorum... Olumlu sonuçlar aldım. Tarite yumurta var ise bana göre kullanmanızda bir sorun ortaya çıkmaz, sevgilerle...

6/13/2008 11:42:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Esse marka ekmek makinemi 3 kere denedim, 3ünde de farklı bir facia yaşadım :-) En son dünkü faciada ekmek cama yapıştı ve ben onu camdan hala çıkartamadım. Haznenin içine de yapıştı, onu da teflona zarar vermek için kazıyamıyorum, ıslatıp yumuşattığım halde çıkmıyor. Bana yardımcı olabilecek fikri olan var mı? Neyle temizlemeliyim? Teşekkürler.

8/21/2008 08:05:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

mrb ben hande annemler bir ekmek makinesi aldılar doğum günüm için ve 1 haftadır ne kadar uğrassam da olmuyo karısımlar güzel oluyo ama cok koyu renk oluyo normal undan beyaz eekmek yapıp her gün yenilebilecek bir sey elde etmek istiyorum bi de su cup olayı var arastırdım 250 ml 1 cup diyo ama bir subardağı 150ml ediyor sıvı olarak siz 1 su bardağı demişsiniz tam olarak nedir bu cup ya da normal bardakla mormal bi ekmek tarifi yazabilir misiniz tesekürler şimdiden

9/11/2008 11:28:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ölçüleri daha anlaşıla bilir bir ölçek ismi verseniz çokkk memnun olacam yani bardak yada kaşık gibi

10/11/2008 11:51:00 ÖÖ  
Blogger karahan141 said...

sinbo 4705 ekmek makinası aldım. ilk denemem harikaydı. ama eşim ekmeğin kek gibi olduğunu söyleyince biraz sıkıldım. yani ekmeğin içi biraz yumuşak oldu. içi daha sert olan ekmek nasıl yapabilirim. lütfen yardım...

1/23/2010 11:19:00 ÖS  
Anonymous dikkat dizi said...

elinize saglık teşekkürler

12/01/2010 04:42:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home