Safran Mutfakta-Ekmek Makinesi ve Ekmek

Salı, Şubat 14, 2006

Ekmek

Biliyorsunuz ekmek konusu şakaya gelmez! Ekmek, belki de dışarıdan aldığımız tüm diğer ürünlere göre daha fazla sayıda kişiyle temasta oluyor. Elleyenler, sıkanlar... Yıkamak, temizlemek şansı da olmadığından doğrudan tüketiyoruz. Ancak içimize sinmeden...Bu gidişe dur demek istediğim bir gün internette araştırma yaparken ekmek makinesi üzerine yorumları okudum ve bir Sinbo 4701 ekmek yapma makinesi aldım. 2005 Ekimden beri artık ekmeklerimi evde kendim yapıyorum. Çevremde de makineyi alanların bazen ekmeklerinde başarısız olduklarına şahit oldum. Makinesinde kullanmak üzere iyi bir beyaz ekmek tarifi arayanlar için uyguladığım reçeteyi vereceğim. Kepekli, çavdarlı, karışık (yulaflı vb.) ekmek gibi versiyonları da daha sonra gelecektir söz :))...Şimdiden afiyet olsun!

Not: Kullanacağınız malzemenin kalitesi ve karıştırma kabına konuş sıraları ekmeğin kaderini doğrudan etkiliyor baştan belirtelim..:)

Malzemeler:

1 cup + 1/3 cup ılık su
2 tbsp sıvıyağ
2 tsp tuz
4 silme cup beyaz un
2 tsp instant maya

Yapılışı:

Önce pişirme kabını makineden dışarı alalım ki aletin içine un, su vb. bişey dökülmesin, karıştırıcı da yerleştirildiğine göre başlayabiliriz:
ilk olarak içine 1cup+1/3 cup (ılık ve kap ile silme olacak) su koyalım (appr. 300- 350)not: buradaki püf noktası suyun soğuk olmamasıdır. çünkü ılık su ile mayalanma daha iyi olur.
sonra içinden çıkan plastik kaşığın küçük tarafıyla (tsp) 2 ölçek (silme) sofra tuzu ilave edelim
3.aşamada kaşığın büyük tarafı (tbsp) ile 2 ölçek (silme) sıvı yağ ekleyelim4.aşamada 4 silme cup beyaz un koyalım.not: buradaki püf noktası unun aşağıdaki sıvının üzerini aynı bir pasta ara katı gibi tamamen kaplayacak şekilde konması..
son aşama olarak kaşığın küçük tarafı (tsp) ile 2 silme ölçek toz mayayı unun ortasına dökelim.Kabı aletin içine yerleştirip, 1. programda starta basarak çalıştıralım. Ayarlarına dokunmazsanız ki ben öyle yapıyorum otomatik olarak medium ve 2 loaf'da pişirecektir.

Makineyi çalıştırmaya başlağınızdan sanırım 20 dakika sonra duyacağınız ilk sinyal sesi ceviz vb. ek malzeme koymak isterseniz eklemeniz gereken zamanı belirtmektedir. Bu andan önce ya da sonra makinenin kapağını açmamaya özen gösterin...Afiyet olsun...:))

85 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba,
Tarifinde şeker olmayışı dikkatimi çekti. Çünkü tüm ekmek tariflerinde mayalandırmak adına kullanılıyor.
Bu arada ekmeğin çok güzel kabarmış ellerine sağlık, mutlaka deneyeceğim ama öncelikle şeker konusunda emin olmak istedim.

2/15/2006 05:00:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba!

Gönül rahatlığıyla vediğim tarifi uygulayabilirsin. İlk ekmeklerimde ben de mayalanmaz korkusuyla şeker kullanıyordum ama o zaman ekmek sanki şu dışardan aldığımız bildiğimiz ekmek gibi olmuyor gibi geldi. Sonra deneyerek bu tarife ulaştım. Sen de memnun kalacaksın...Hatta istersen 4 cup normal un yerine 2 normal (beyaz) 2 cup da kepekli un koyarsan kepekli ekmek üretmiş olursun (tarifin gerisi aynı).

Adını göremedim ama siteye yorumlarını her zaman beklerim...:)

Safran

2/15/2006 05:08:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Bir önceki mesajıma eklemek istediğim bir konu var: Bazen makinede değilde elde ekmek yaparım. işte elde ekmek yaptığım zaman 4 çay fincanı un (silme), 1 paket instant mayayı karıştırıp içine 1 yemek kaşığı şeker ve 1 tatlı kaşığı tuz koyup karıştırıyor ve son olarak 2-3 çay bardağı su ile bir hamur hazırlayıp önce 40 dakika mayalandırıyorum, sonra şekil verip 20 dakika da tepside mayalandırıyorum. Yani elde yaptığım ekmeklerde şeker kullanıyorum. Ama makinede yaparken yukarıda da belirttiğim gibi sitede verdiğim tarifi kullanıyorum ki rahatlıkla kullanabileceğiniz kendini kanıtlamış bir formül...:)

2/15/2006 08:45:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran,

Cevabın için çok teşekkürler, mutlaka senin tarifinle deneyeceğim.

Mutlu

2/16/2006 01:07:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Tekrra merhaba,

Haftasonu tarifini denedim gerçekten çok güzel oldu. Teşekkürler.
Kepekli, çavdarlı, karışık (yulaflı vb.) ekmek tariflerini de sabırsızlıkla bekliyorum.

Mutlu

2/20/2006 11:12:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Tarifi beğenmene çok sevindim Mutlu :)...Bu hayatta en çok sevdiğim ve benim için değerli insanlardan biriyle adaşsın ne güzel...En yakın zamanda istediğin tarifleride ekliycem söz :)..Görüşmek üzere, işlerinde kolaylıklar dilerim...

Safran

2/20/2006 03:01:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Teşekkürler Safran, dediğim gibi sabırsızlıkla bekliyorum. Sana da kolay gelsin.

Mutlu

2/21/2006 11:43:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Safran,

Dün akşam yine senn tarifini denedim ama unlarda biraz değişiklik yaptım. 1 cup çavdar, 1 cup kepek ve 2 cup beyaz unla denedim yine inanılmaz kabaran ve lezzetli bir ekmek oldu. Valla ne diyeyim ellerin dert görmesin beni bu güzel tarifle tanıştırdığın için.

Mutlu

2/22/2006 01:27:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Mutlu...

Yazdığın tarif benim de yaptığım karışık köy ekmeğinin tarifi...Özellikle sana söz verdiğim için yakında siteye koyacaktım ama sen halletmişsin bile :) Ellerine sağlık...Ben yazdığın ölçülerde fazladan sadece 1,5 cup beyaz un koyup 0,5 cupta yulaf unu ilave ediyorum...Yani 1 cup çavdar, 1 cup kepekli, 1.5 cup beyaz un, 0.5 cup yulaflı :) gerisini biliyorsun zaten...Kolay gelsin...

Safran

2/22/2006 02:58:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Safran,
Tekrar merhaba. Bu tarifini de deneyeceğim mutlaka.4,5 yaşında bir oğlum olduğu için beyaz unla yapılanlardan çok bu tip ekmekleri yapmayı tercih ediyorum.Daha sağlıklı oldukları kesin.
Hiç tam buğday unu ile bu tarifi denedin mi? Lütfen denediysen hangi ölçüleri kullandığını yazarmısın.
Teşekkürler,

Mutlu

2/23/2006 11:43:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Merhaba Mutlu...

Elbette minik oğluna beyaz un yerine esmer ekmekler yedirmen daha sağlıklı ben de benimkisi için hazırlıyorum....Aslında okuduğuma göre ekmekten makarnaya, keklerden böreklere kullanmamız gereken un tam buğday unu diyorlar. Yani kabuğuyla birlikte öğütülmüş, tüm besin değerlerini koruyan buğday unu. Hatta evde buğdayı değirmenle çekenler bile varmış. Ben henüz bununla ekmek yapmayı denemedim ama ilk market alışverişimde bir tane alıp onun için de bir formül geliştirmeye çalışacağım....:)

Safran

2/23/2006 01:40:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Başkan, hoşgeldiniz... Öncelikle tariflere göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederim. Makine kullanarak yapabileceğiniz 3 tane ekmek tarifi verdim blogda, ancak bu 3 ekmek de birbirinden farklı...Biri sadece beyaz undan yapılan beyaz ekmek, diğeri çok sayıda farklı çeşit unun kullanıldığı köy ekmeği ve sonuncusu da keten tohumu katkılı kepekli ekmek...Hepsi için genelgeçer olacak bir tarif verilmesinin mümkün olmadığı muhakkak, farklı unlar farklı miktarlarda su ve maya talep ederler, keten tohumu gibi katkı maddeleri de bu değerleri etkiler...İstenilen sonuca varmak için denemeler yaptığım doğrudur, fakat yazmış olduğum ölçüler her bir ekmek türü için ayrı ayrı belirlediğim optimum değerlerdir. O nedenle öncelikle hangi ekmek türünü yapmak istediğinizi belirlerseniz, o ölçüleri kullanmanız daha uygun olacaktır. Aynı ekmek türü için blogda farklı 2 tarif yazmadım, ama sizin tespit ettiğiniz böyle bir yanlışlık varsa yerini belirtirseniz düzeltilecektir. Umarım yardımcı olabilmişimdir. İşlerinizde kolaylıklar dilerim....

Safran

3/10/2006 10:14:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Başkan,beyaz un olarak Söke unu, kepekli un için yine Söke'nin kepekli ununu ya da Kalecik markalı kepekli unu kullanmanızı öneririm...Instant maya olarak ise Dr Oetker veya Yuva mayanın iyi sonuçlar verdiğini söylemeliyim...İnanın Ekim 2005'ten beri ekmeklerimi kendim yaptığım halde hala malzemeleri makinaya koyduğumda sonucu merakla beklerim,onlarca kez denesekte, şu makinada ekmek yapma işi söz konusu olduğunda hepimiz henüz daha işin başlangıcındayız diye düşünüyorum...:)Göstermiş olduğunuz ilgi için asıl ben teşekkür ederim, dilerim tariflerden memnun kalırsınız...

Safran

3/10/2006 11:15:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

selam
benim ekmek makinamın markası farklı tariflerdeki ekmeklerim gramajını ve 1 cup ölçüsünün ml karşılığını açıklayabilirmisiniz
teşekkür ederim.
meral

4/05/2006 05:06:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Meral :) bu sayfada tarifini verdiğim ekmekleri 2 lb'lik gramaja karşılık gelen ayarda pişiriyorum...1 cup diyerek ise 200 ml'lik malzemeyi kastediyorum...Kolay gelsin, sevgiler...

4/05/2006 06:30:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

2 lb lik ne demek anlayamadım açıklayabilirmisiniz teşekkür ederim meral

4/05/2006 11:23:00 ÖS  
Blogger Safran said...

1,5 lb veya 2 lb, ekmek makinesinin üzerinde yazan ölçüdür...Loaf bread'in kısaltması (somun ekmek demek)... Sinbo'nun kullanım kılavuzuna baktım az önce 1 lb yaklaşık 454 gramlık ekmeğe, 1.5 lb ise 680 gramlık ekmeğe karşılık geliyor...Umarım yardımcı olabilmişimdir :)

4/06/2006 09:44:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz makinam 500-1000-1250 gr.ekmek yapıyor benim için önemliydi tariflerinizi deneyeceğim.
meral

4/06/2006 10:44:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhabalar,
Ben de, evinde ekmek yapanlar kulubunun yeni uyelerindedim. Bundan yaklasik bes yil once, bir sureligine Kanada'da ikamet etmek zorunda kalmistim. Ve bir komsum sayesinde ozledigimiz turk usulu ekmekleri evde pisirerek ozlem gideriyorduk. Simdi Turkiye'de makine aldim. Ve iki ekmek denemem oldu. Ve acikcasi sonuctan cok memnun kalmadim, daha isin cok basindayim ama sizden bir iki puf noktasi rica edecegim. Ben de Soke Un'un makine icin urettigi ozel unlardan aldim ve tam bugday ekmegi yapmak istiyorum. Yalniz makinem Sinbo marka degil. Pisirme secenekleri arasinda 'Tam Bugday ekmegi' secenegi var ve 3 saat 40 dk gosteriyor. Ama iki denememde de istedigim pofuduk kabarikligi yakalayamadim. Hic Tam Bugday Ekmek pisirdiniz mi? Ve verebileceginiz püf noktalari var mi? Simdiden tesekkurler..

5/05/2006 01:56:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Saki,

Tam buğday unlu ekmek denemem henüz olmadı, ama senin için nette az önce bir hayli araştırdım, sonuç olarak okuduğum onlarca tarif bana gösterdi ki tam buğday unu ekmek yapımında tek başına kullanıldığında pofuduk ekmekler yapmak biraz güç, ekmek unun yapısı itibariyle biraz basık oluyormuş, dolayısıyla tam buğday ununu beyaz unla karıştırmanın daha iyi sonuç vereceği belirtiliyor hemen her tarifte, aşağıda senin için seçtiğim 2 tam buğday unlu tarif var, her ikisi de portakal ağacı sitesinden sevgili Hatice'ye ait, bu siteden gözü kapalı alır yapar ya da tavsiye ederim her tarifi, hep olumlu netice verir çünkü... Tariflerden ilki makinede, ikincisi elde hazırlanabilecek tam buğday unlu ekmek tarifleri, ama elde hazırlanan da bence makinede denenebilir ve gayet güzel sonuç verir :

*Makinede hazırlayabileceğin tarif:

Çiftlik Evi Ekmeği

Ölçüler ekmek makinesinin su bardağı, yemek kaşığı ve çay kaşığına göredir.

Malzemeler:

* 420 ml/ 1 + 3/4 su bardağı ılık su
* 600gr/ 5 + 1/4 su bardağı un
* 75gr/ 3/4 su bardağı tam buğday unu
* 30ml/ 2 yemek kaşığı süt tozu
* 10ml/ 2 çay kaşığı tuz
* 10ml/ 2 çay kaşığı toz şeker
* 25gr/ 2 yemek kaşığı tereyağı
* 7,5ml/ 1+ 1/2 çay kaşığı instant maya

Hazırlanması:

1. Ilık suyu ekmek makinesinin haznesine dökün. Unları suyun üzerini tamamen kapatacak şekilde serpin. Süt tozu ekleyin. Tuz, şeker ve yağı kabın farklı kenarlarına yerleştirin. Unun ortasını hafifçe açarak (suya ulaşmayacak kadar) mayayı dökün.
2. Makineyi 1 numaralı ayarda 3 saat pişecek şekilde ayarlayın. Pişme süresinin başlamasına 10 dakika kala (toplam sürenin bitimine 1 saat + 10 dakika kala) makinenin kapağını açın. Ekmeğin üzerine fırçayla su sürüp biraz un serpin. Keskin bir bıçakla diklemesine ekmeğe bastırın.
3. Program bitince kabı makineden çıkartın. 10 dakika sonra ekmeği kaptan çıkarıp telin üzerinde soğutun.

-----------

*Hem makinede hem de elde hazırlayabileceğin tarif:

Tam buğday unlu ekmek:

Malzemeler:

* 1 su bardağı ılık süt
* 1/2 su bardağı ılık su
* 4 tatlı kaşığı toz şeker
* 4 su bardağı tam buğday unu + beyaz un karışımı
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 1 paket instant maya
* 1/4 su bardağı zeytinyağı
* 1 yemek kaşığı sirke


Bu tarifi de sıvılar ve şeker+tuz aşağıda unlar üstte ve en üstte maya prensibine göre hazırlayabilirsin makinede...

Umarım bu tarifler işine yarar, artık benimde tam buğday unu alarak bir ekmek formülü geliştirip sizlerle paylaşmam şart oldu, mısır ekmeğine sıvıyağ koyarak denersen sonucunu benimle paylaşırsan sevinirim, ben de en kısa sürede tam buğday unlu ekmek yaparak paylaşacağım, kolay gelsin, görüşmek dileğiyle...

Safran

5/05/2006 04:48:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba safran. biz üniversite öğrencisiyiz ve merak edip premier ekmek yapma makinesi sipariş ettik. yarın gelecek. ancak bazı merak ettiğim şeyler var. tarifler genelde ılık su tavsiye ediyor. öğrenci milleti tembeldir. biz akşamdan programlamak istiyoruz. ılık suyu koyduk diyelim. makine start aldığında o su çoktan soğumuş olacak. bunu dezavantajı nedir? bir de şu mayayı yarım su bardağı ılık suda eritip döksek daha başarılı olur mu? tek istediğimiz kolay bir beyaz ekmek tarifi. güncelleşen deneyimlerinize dayanarak bu tarifi bir daha verirseniz çok memnun kalırız.

5/18/2006 01:39:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Anonymous, makineniz hayırlı olsun güle güle kullanın :)genelde ekmek tariflerinde hep ılık su denir, ben de derim doğrudur ama burada kastedilen çok soğuk ya da sıcak su kullanılmamasıdır, oda sıcaklığında su kullansanda olur yani, sen makineyi programlayıp sabaha karşı kendiliğinden işlemi başlatması için gerekli ayarlamarı yaptıktan sonra su da oda sıcaklığında en azından olursa sonuç iyi olacaktır...:)

Ben maya olarak Dr Oetker'in instant mayalarını kullanmanızı tavsiye ederim (yeşil mini paketlidir, her ekmek pişirişinde yarısını kullanırsın, geri kalanını paketin ağzını kıvırarak derin dondurucuda saklayabilirsin) bunu da suda eritmeden doğrudan unun üzerine döküyorsun...

Senin bahsettiğin gibi olan mayalar yani suda ıslatılanlar piyasada 2 şekilde bulunyor biri küp küp paketlenen yaş mayalar, diğeri üzerinde kuru aktif hamur mayası yazan içinden toz halinde maya çıkan paketler...İlla bu tip sulandırılarak hazırlanan mayalardan kullanacağım, eziyet çekeceğim diyorsan :) bunlardan küp küp paketlenmiş olan yaş maya olan çeşidinden ekmek yapımında 1 küp şeker büyüklüğünde bir miktarı 1/2 bardak suda erit ve ekmek tarfileri için yazan su miktarlarını da bu değerin içinde tutmanı öneririm...Örneğin, tarifte 2 bardak su yazıyorsa, 1/2 su bardak mayalı su+ 1,5 bardak normal su biçiminde ölçüyü tamamlarsın...Sulandırılarak kullanılan aktif kuru hamur mayalarını ise üzerinde yazan tarife göre yarım bardak su ile sulandırıp 10 dakika bekletmen gerekir...

Sizler öğrencisiniz madem zaman sizin için çok değerli bence ve kısıtlı da, o nedenle siz hiç sulandırılarak hazırlanan maya işine girmeyin bence doğrudan unun üstüne dökülen instant maya paketlerinden alın ve kullanın derim...

Ekmekler bölümü içinde bir beyaz ekmek tarifi vermiştim hemen bu yorum yazdığını başlıkta olan ekmek tarifi, o denemiş, başarısını kanıtlamış bir tarif ve ben beyaz ekmek için hep onu uyguluyorum hala, sizler de gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz, harika puf puf ekmekleriniz olacaktır :))

Dilerim kafandaki soru işaretlerini gidermişimdir, yine yadımcı olabileceğim bir konu olursa haberleşelim, kolay gelsin :)

5/19/2006 03:25:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

selam safran.. ben üniversiteli:)iki şey için çok teşekkür ediyorum.. birincisi verdiğin beyaz ekmek tarifi için.. ikincisi ise sorularıma bu kadar ayrıntılı cevap verdiğin için.. cevabını okumadan önce ben çoktan verdiğin tarifi denemiştim bile.. ve de sonuç gayet güzel... zaten senin tarifin internette bulduğum diğer tariflerden daha güzel çünkü içinde şeker içermiyo.. yani çörek değil ekmek gibi ekmek...madem bu kadar ilgilisin biraz şımardım bi soru daha sorayım:)ekmek piştiğinde haznede üstten yaklaşık 3 parmak kadar boşluk olduğunu gördüm.. ama ekmek çökmedi.. kabardığı gibi pişti.. şimdi ben o kabı maksimum düzeyde kullanmak istesem.. yani unu 5 bardak.. tuzu 2,5 çay kaşığı. suyu 1+2/3 bardak yağı 2,5 yemek kaşığı. mayayı 2,5 çay kağığı. yani herşeyi 1/4 oranında arttırsam ve içinin iyi pişmesi için de colour'u dark seçsem acaba nasıl bi sonuç elde ederim.. bunu en kolay deneyerek öğrenirim ama yine de bi fikir verebileceğini düşünüyorum.. sevgilerle...

5/19/2006 05:24:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Peki ama ben şimdi buna cevap yazana kadar sen bu çılgınca formülünü de denersen :))) Hakikaten denediniz mi acaba :))) Hayır anlamıyorum ekmek hamurunu cama yapıştırana kadar şişirmek istemekteki amaç nedir? :)Büyük bir ekmek ise bence verdiğim ölçülerle hazırladığın ekmek ki ellerine sağlık çok başarılı yapmışsın, ekmeği taze tüketebilmek için yeterli büyüklükte...Ben, eşim ve çocuğum 3 taraftan bu büyüklükte bir ekmeği 3-4 günde yiyebiliyoruz :)Bence senin matematikle ilgili finallerin filan da var yakında, 1+2/3 bardak su vb. hesaplayıp yazdığına göre :) Tabi ki böyle bir formül denemedim ama fikrim şu ki ben denemezdim, neden? çünkü riskli! :) evet, ekmek hamuru şişip şişip kabından taşar uzaylı filmlerindeki gibi gittikçe büyür ve en sonunda pişirme kabının dibindeki pişirici ızgaralara kadar giderse ve makine daha 1 günlükken bozulursa diye bi düşünürüm ama tabiki yine sen bilirsin :) Benim verdiğim formül Sinbocuların ekmek makinesiyle gönderdikleri kılavuzu da dikkate alarak hazırladığım bir formül, orada da 4 sb'nın çeşitli tariflerde optimum ölçü olduğu vugulanmış...Ama yine en güzelini sen söylemişsin (eğer hala istiyorsan)en kolayı deneyerek öğrenebilirsin ;)) Sevgilerimle :)

5/19/2006 07:26:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

yok yok bu sefer denemedim.. zamanım olmadı ama eğer bu akşam cevap alamasaydım ne yalan söyleyeyim gece deneyecektim:) galiba haklısınız ev hanımları bile benim bigi bi öğrenci(hemde erkek:) kadar çılgınca şeyler denemiyolardır.. hazır ilk denemede bazı ev hanımlarının bile yakalayamadığı başarıyı yakalamışken bence de rahat durmalıyım... bu çılgınnca fikre karşı saygınızdan ötürü de sizi ayrıca kutlarım.. ben olsam bu kadar sakin davranamazdım.. sevgilerle...

5/19/2006 08:10:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

slmlar,
ekmek makinasında evde ekmek yapma modasına ben de uydum ve de oldukça güzel ekmekler yapabiliryorum. ancak eşim ve ben alıştığımız francala ekmek kokusunu ve lezzetini arıyoruz doğrusu. Acaba ekmek makinalarımızda fırındaki ekmeklerin gevrekliğini ve tadını yakalayabilir miyiz dersiniz. Bu konuda elinde tarif ya da bilgi olan arkadaşlar bunları bizimle paylaşırlarsa ne iyi olur.
Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürlerimi sunarım.
Herşey gönlünüzce olsun.

7/10/2006 02:33:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Anonymous, dediğiniz gibi ben de francalanın tadını ve lezzetini yakalama gayreti içindeyim...Bu doğrultuda francala lezzetine en çok yaklaşabildiğim formül sizinde altına yorum yazdığınız "ekmek" tarifinde oldu...Sanırım bizi biraz da şu şekille ilgili önyargımız da etkiliyor, fancala ekmeğin kendine has şekliyle ekmek makinesinden çıkan ekmeğin prizmatik yapısı arasındaki farkı görünce galiba ilk hayal kırıklığına uğruyoruz:) Francala ve diğer ekmekler konusu üzerinde özel çalışma yapan bir blogger dostumuz var, adresi http://ekmekkokusu.blogspot.com...Bir de oraya bakmanızı öneririm...İşlerinizde kolaylıklar dilerim, afiyetle kalın :)

7/13/2006 05:09:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

safran benim de bi sorum lacak sana... Bu ekmek olayına ailece sardık sabah ahşam ekmek yapıyoruz... Verdiğin tarif gerçekten muhteşem ama makinemiz moulinex olduğu için ekmek makineye büyük geliyo sanırım... Yani her seferinde ekmeğin üstü beyaz kalıyo sanırım fazla kabarıyo... Hatta bi keresinde cama yapışmıştı üstü hamur kalmıştı... Makinede 500g ve 750g'lık iki seçenek var onun dışındaki programlar sinboyla aynı... Acaba tarifleri ne oranda küçültmeliyim yardımcı olabilir misin? Hatta tarifi bu makineye göre uyarlayabilirsen inanılmaz makbule geçer... Şimdiden çook teşekkürler...!

8/06/2006 06:42:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

kek nasıl yapılır,normal ölçülerme göre üzümlü ve havuçlu yaptım,fiyasko oldu.bildiğiniz kek tarifi var mı...ayça

8/19/2006 03:36:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba suanda vermis oldugunuz ekmek tarifini denedim yani yeni kapattim makinemin kapagini umarim guzel sonuc alirim ellerinize saglik cok yararlaniyorum bilgilerinizden donucu bildircegim in sevgiyle kalin

1/14/2007 05:36:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

yine ben denedim hemde iki cesit olarak bir esmer ekmek birde beyaz unla ekmek yaptim ikisindede basarili oldum m tarif icin cok tsk ederim bloguma resimleri ekledim bakmak isterseniz cok tsk ederim tekrar ellerinize saglik

1/15/2007 02:38:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Ellerine sağlık sevgili Aylin tarifi beğenmene çok sevindim, şimdi ziyaretine geliyorum, sevgilerimle :)

1/17/2007 03:09:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sevgili Ayça, ekmek makinesinde denediğim kek tarifleri var Tatlılar bölümümüzde, Araba Pasta diye bir başlık var tıklarsan bulabilirsin tarifi, geç cevap yazabildiğim için özür dilerim sevgilerimle...:)

1/17/2007 03:12:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili safrancım
4705im var benimde..İnanılmaz güzel ekmekler yapıyorum. Ama genelde 2 numaralı fransızı yapıyorum, müthiş kabarıyor. Gerçi makinemle bi sorun yaşadım ama halletti servis. Sanırım çok sık yaptığım için. Ama her gün ekmek yapıyorum. Seninde ellerine sağlık tariflerini deniycem.
Mutlu günler dilerim.
egeden

2/14/2007 01:14:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Egeden merhaba :)

2 numaralı programı denemedim hiç, ama şimdi siz söyleyince ilk fırsatta denemeye karar verdim...Makinedeki sorunun tamir edilebilmesine çok sevindim, benim ekmek makinesi bozulmuştu da değiştirmişlerdi,bizim gibi ekmek yapmaya tutku ile bağlanan insanlar için çok can sıkıcı bir durum oluyor gerçekten :)Tarifleri denerseniz yorumlarınızı beklerim, selamlar....

2/15/2007 09:08:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Safran,
Tarifte yer alan tbsp ile tablespoon mu demek istiyorsun? Bir de tsp var onu da anlamadım:)))
Şimdiden teşekkürler.

2/15/2007 05:57:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Anonymous,

tbsp diyerek tablespoon demek istiyorum evet, makinenin içinden çıkan ölçek kabı ve kullanım kılavuzlarında bu birimler tüm makinelerde ortak olarak kullanıldığı için ben de tarifte böyle yazmak zorunda kaldım...tsp ise 1 tatlı kaşığına yakın bir ölçüyü anlatıyor (makinelerden çıkan ölçeklerin küçük gözü yani :) Umarım yardımcı olabilmişimdir...Kolaylıklar dilerim :)

2/15/2007 09:44:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safrancım
Giderek değişik ekmekler yapmaya başladım, zeytinli ekmek süper oldu. Ama sadece Söke buğday unu kullanıyorum.
Sormak istediğim bişey var, makinem henüz yeni, mayalama sırasında cam buğulanıyor, sonra geçiyor. Fakat camın hemen üstündeki beyaz kısım sararmaya başladı. Yani hava aldığı kısmın orası. Normal gelmedi bana. Sinbonun internet sitesine yazdım, servise götürün diyor.Servise gidince bir haftadan önce gelmiyor.Eğer zararı yoksa kalsın, ne dersiniz?
Sevgiler
egeden

2/23/2007 01:08:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Egeden Merhaba,

Ellerinize sağlık zeytinli ekmeği sevmeyen var mıdır bilmem, ben çok severim...Un markası olarak ben de sökeyi diğerlerine tercih ederim doğrusu... Bu arada mayalanma esnasında camda buğulanma tüm makinelerde olur... Makinede hava delikleri olan plastik kısımlarda (ızgara gibi olan bölümlerde yani) zamanla benimkinde de sararma oldu bundan birşey olmaz; ama eğer sizin makinenizdeki sarı renk alma durumu tüm kapağa yaygınsa o zaman servise götürün derim... Kolaylıklar dilerim... :)

2/23/2007 11:25:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

merhaba safran,
acaba tuzsuz ekmek tarifi denedin mi?
yardımcı olabilirsen sevinirim.
bir de yulaflı tarifler için aktardan tane yulaf almıştım onuda robotta çektim bu şekilde kullanılabilir herhalde değil mi?
teşekkürler

3/02/2007 10:41:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Merhaba Esra,

Daha önce hiç tuzsuz ekmek denemedim ama deneyip izlenimlerimi aktarırım, makinede ekmek yaparken tuzun olmaması mayalanma sürecini etkiler mi diye düşündüm birden, denemek lazım bir kez...Benden önce sen denersen izlenimlerini yaz lütfen paylaşalım herkesle... Yulafı bence bu şekilde kullanmanda bir mahsur yok, çok da güzel olur diye düşünüyorum, kolaylıklar dilerim...

3/02/2007 02:03:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba
elinize saglik / 4 cup ded'g'n'z kac gr oluyor her ekemk makinesinin kup olcusu ayni olmuyor o sebeple soruyorum 500 gr midir 4 cup

Ben de soke unun 7 tahillli tarifini sut ile yapiyorum tavsiye ederim
320 ml sut 500 gr tahilli un karisimi 4 yemek kasigi seker 1 paket maya afiyet olsun yeni tariflerinizi merakla bekliyorum

3/08/2007 08:56:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Şebnem :)
Sinbo ekmek makinesi kullanıyorum 1 cup 200 ml malzemeye karşılık geliyor.Söke unun kutulu ekmeklerinden 7 tahıllı olanı ben de çok seviyorum sık sık da yaparım sütle hiç denememiştim, iş yerindeki arkadaşlarım bu ekmekten istiyordu senin tarifinle deneyeceğim :) Ekmek makinesi için Yeni tarifler yakında gelecek, optimum ölçüleri elde etmek için birkaç çeşit ekmekte denemelerim devam ediyor ;))Sevgiler :)

3/09/2007 09:48:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

merhabalar,
ekmek makinemi dün aldım, kenwood. tariflerinizi bir güzel yazdım, bu akşam deneyeceğim.
bunları paylaşmış olmanız ne güzel.
teşekkürler

3/14/2007 03:13:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Güle güle kullanın :) Ekmek yapma zevkine siz de ortak oldunuz demek, ne güzel... Benim makinem Sinbo, dilerim tarifler Kenwoodda da verim verir, kolaylıklar dilerim :)

3/14/2007 05:06:00 ÖS  
Blogger esturko said...

Tekrar merhaba,
Dün gece ekmeğimi yaptım. Harika oldu. Gecenin onunda tereyağ ekmek yedik :) Tarifiniz için ellerinize sağlık!
Yanlız size bir sorum var. Makinem kenwood 700-900 gr lık ekmek yapıyor. Hamur kapağa yapışana kadar kabardı :) Kapağı açıp temizledik elimizle hamuru tavaya bastırdık biraz. Pişerken makineye zarar verir endişesiyle. Piştiğinde tavayla aynı boyda ekmek çıktı.
Herkes kabarmamasından şikayet eder, biz de kabarmasından korktuk. Sizin tarife yanlızca çok az limon suyu katmıştım, kabarsın diye :)
Bu normal midir? Malum ilk denememizdi.
Tekrar tekrar teşekkürler bu güzel tarif için,

3/15/2007 08:59:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Çok sevindim tarifi beğenmene sevgili Esra :) Cama kadar kabaran ekmek yapmak herkesin hayali aslında :))) Aslında ekmek makinesinde kapağı açıp böyle müdahaleler yapmak (hamuru bastırmak vb. gibi :)) ekmeğin çökmesine neden olur biliyor musun? :) İçine koyduğun limon fazlasıyla işe yaramış gözüküyor :) Ben hiç limon koymam ekmeklerime, aşırı kabarttı demek ekmeğini bir kez de limon koymadan deneyim bakalım neler olacak :)Sevgiler :)

3/15/2007 09:52:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

merhaba
ben ekmek yapma makinesi almak
istiyorum ama marka konusunda cok kararsizim arkadasim kenwood marka aldi fakat sabaha kuramiyor cunku calistiktan 5 dk sonra kenarlarini siyirmak gerekiyomus bana yardimci olurmusunuz lutfen.bide markaninda kendi icinde modelleri var baktigim kadariyla onuda yazarmisiniz simdiden tesekkurler

3/22/2007 08:24:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Anonymous merhaba

Benim makinem sinbo 4701, programlama yapılabiliyor ve ekstra bir işlem yapmaya gerek kalmıyor, makine istediğin saatte çalışmaya başlıyor... Tek karıştırma bıçağı var dolayısıyla ekmekte yanlızca tek bir delik oluyor (bazı makineler 2 karıştırıcılı oluyor, ekmekte 2 delik hoş değil bence, dilimlemeyi güçleştirir). Sinbonun şu önü üçgen biçiminde gri ilk modeli yani benimki... Sinbo.com.tr de diğer modelleri de görebilirsin, şekilleri farklı sadece fonksiyonları üç aşağı beş yukarı aynı... Ben gerek fiyat gerekse performans yönünden sinbo almanı öneririm... Dilerim yardımcı olabilmişimdir, kolaylıklar dilerim...

3/22/2007 08:59:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

tesekkurler safran ben bugun sımbo 4705 aldım hemen denedım cok harıka oldu ama hazır soke ekmekten denedım ılk dıye korktum:) sımdı burdakı tarıflerı denıycem saol yardımın ıcın
seda

3/26/2007 12:09:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

herkes anlamıs kımse bı sey sormamıs ama ben bunu bı turlu anlıyamadım 1+3|4 su nasıl hesaplanıyo 200+150 olmuyomu nasıl 420 cıkıyo cup lar farklımı benmı hesaplıyamıyorum

3/26/2007 06:55:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Seda merhaba :) Yeni makinen hayırlı olsun, iyi günlerde kullanmanı dilerim... Bence ilk ekmeği hazır karışımla yapmakla çok iyi etmişsin makineyi denemek açısından... Bundan sonra unların ölçüleriyle oynayarak damak tadına uygun ekmekler yapmanın da tadına varacaksındır zaten... Kolaylıklar dilerim, sevgiler...

3/26/2007 11:16:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Anonymous merhaba :) Genellikle tüm ekmek makineleriyle birlikte plastik bir ölçü bardağı yani "cup" geliyor. Bunun ölçüsü yaklaşık 200 ml. Yani 200 ml=1 cup. Bardağn üzerinde çeşitli derecelendirmeler var 1/2, 3/4 gibi ölçekler belirtmişler kabın üstüne yani. 1+ 3/4 cup su denilince 1 tam bardak su ve ona ilaveten bardaktaki 3/4 çizgisine kadar suyu doldurup hamur yoğurma kabına aktarmak kastediliyor... Umarım yardımcı olabilmişimdir, kolaylıklar dilerim...

3/26/2007 11:21:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

bana bırı cewap werebılırmı lutfen bu olculerı nasıl hesaplıyosun safran

3/28/2007 08:22:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

coook saol safran

3/28/2007 08:23:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba bende sızden esınlendım sımbo aldım bende ılk denememı 7 tahıllı ekmek unuyla yaptım su yerıne sut koydum 3 kasıkda seker ekledım cok guzel oldu bıraz ortası coktu ama tadı o kadar guzeldıkı hıc onemlı degıl :)
sımdı sormak ıstedıgım bısey var sımbonun kıtapcıgında cıkolatalı ekmek var denıyen varmı acaba guzelmı yada baska cıkolatalı ekn ek yapan varmı sımdıden tesekkurler

3/28/2007 08:40:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Anonymous merhaba, makinenizi güle güle kullanın... Sinbonun kitapçığındaki çikolatalı ekmek tarifini denedim ve çok güzel olmuştu. Ayrıca kakaolu lezzetlerden hoşlanıyorsanız

http://safraninmutfagi-tatlilar-kekler.blogspot.com/search?q=Araba+Pasta

linkine bir bakın derim orada ekmek makinesinde iyi sonuç veren bir kakaolu kek-ekmek :) tarifi vermiştim. Kolaylıklar dilerim :)

3/29/2007 10:13:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

merhaba safran
cıkolatalı ekmek tarıfını denedım cok kabardı ama hıc tadı yok ve cok kotu bı kokusu var yagdanmı oldu acaba nasıl yag kullanmalıyım mısırozu kullandım ama bolee nasıl desem agır kotu bı kokusu oldu neden acaba ulker kakoa koydum ınstant maya koydum neden ole oldu anlamadım halbukı cıkardıgımda harıka gorunuyodu cok kabarık guzel gorunumluydu :(((

4/02/2007 01:02:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Anonymous,
Bu bahsettiğin ekmeği-keki (araba pastanın kekini yani)yaparken daha doğrusu genel olarak makinede kek yaparken ben hep ayçiçek yağı kullanırım, o nedenle sorunun mısırözünden kaynaklanıp kaynaklanmadığını bilemiyorum... Ama burada asıl konu şu; bu kekin-ekmeğin tarifinde hiç maya kullanılmaması lazım kabarmayı sağlayan doğrudan kabartma tozu, dikkat edersen tarifimde (ki tarifini uyguladım dediğin araba pastanın keki yanılmıyorsam)maya yok, muhtemelen aldığın kötü koku mayadan ileri geliyor... Hepimiz zaman zaman böyle kötü deneyimler yaşayabiliyoruz ama bunun bizim mutfakta keyifle ekmek yapmamızı engellemesi mümkün değil... Bir sonraki denemenizin çok güzel olacağına eminim, sevgiler, kolaylıklar...

4/02/2007 04:12:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba safrancım
senın tarıfını denıyemedım cunku arabalı pasta uzerıne tıkladım oglunun dogun gununde yaptıgın ama acmıyo tarıfı sanırım bı sorun var sıtede o tarıfde. altında yazan dıger tarıflerı acıyo ama pastayı acmıyo:( ben sımbonun tarıfını yapmıstım dr.oetker kuru ınstant maya kullanmıstım belkıde mayadan olmadı burada yukardakı yazıları okudum onu tavsıye etmıslerdı bende ınstant kullandım ama yanlıs yaptım galıba nasıl maya kullanmalıoyım

4/05/2007 02:03:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Anonymous merhaba,

Maya seçimi doğru aslında en güzeli Dr Oetker'inkisi çünkü... En iyisi bir de araba pastayı deneyelim belki maya olmayınca sizi rahatsız eden koku da ortadan kalkar. Safran Mutfakta ana sayfasından Tatlılar - Kekler linkine tıklayıp en üstte bulunan arama kutucuğuna "Araba pasta" yazıp enter'e basarsanız tarif karşınızda olacak.

Ayrıca ana sayfadan da postun altındaki başlıktan doğrudan link verdim, Ana sayfadaki Arşiv bölümünde 2006 Mayısta bulabilirsiniz, sevgiler...

4/05/2007 04:34:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba safran
sizden bı rıcam var aradım ama bulamadım cıkolatalı yada kakaolu ekmek tarıfınız varmı lutfen bızımle paylasırmısınız

4/29/2007 01:39:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Anonim merhaba

Aşağıya denediğim ve memnun kaldığım kakaolu ekmek-kek tarifinin linkini kopyalıyorum. Yapmış olduğum Araba pastanın pandispnayasını makinede hazırlamıştım, çok memnun kalmıştım... Şimdiden kolay gelsin...

http://safraninmutfagi-tatlilar-kekler.blogspot.com/search?q=araba+pasta

4/29/2007 09:10:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

safran merhaba,

silme demişsinya malzemelerde. cup dolumunca olacak değilmi çizgi filan ayırtetmeyeceğim.
4cup silem unsa mesela plastik ölçü kabının dolumunca koyacağım unu değilmi?

sevgiler pınar

5/08/2007 10:20:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Pınar merhaba,

Unu ölçü bardağına döktükten sonra şöyle bir silkelerim ki üstünde kubbe biçiminde fazla un varsa dökülsün. Yani unun üst limiti bardağın ağzında bitecek şekilde olacak...İyi bir hafta dilerim, sevgiler...

5/09/2007 09:01:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Ekmek makinam dolaba kaldırılmaktan senin sayende kurtuldu.15 gündür bulduğum her tarifi deniyordum ama tamamı(hazır ekmek karışımları da dahil) fazla delikli ve fazla nemli(hatta bazıları yapış yapış)oluyorlardı. Bu tariflerin çoğu sanırım benimki gibi geniş kapasiteli makinalara uygun değilmiş.Senin tarifindeki 4 cup un ve diğer tariflere göre daha az olan su miktarı nedeniyle bu tarifini denedim.Sonuç mükemmel! Bundan sonra malzemesi daha fazla, suyu daha az tarifleri deneyeceğim.Sağol,sağol,sağol

7/10/2007 11:48:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Safrancım bu ekmek tarifin sayesinde ekmek makinamı atmaktan vazgeçtim.Daha sonra bu tarifi çeşitli şekillerde denedim.Örneğin içine 5 yemek kaşığı şeker koydum ve tost ekmeği tadında süper bir ekmek oldu.Ama şeker katınca zaten güzel kabaran bu tarif daha da çok kabarıyor.Makine haznesi benimki gibi fazla büyük olanlara tavsiye ederim.

7/12/2007 09:16:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

merhabalar safran,
bizim evde neredeyse fırından her ekmek alışta bi ufak kavga çıkar çünkü hanım normal ekmek alıp geçme taraftarıdır bense herseferinde farklı tatlar tatma arzusuyla farklı ekmekler almaya çalışırım. uzun zamandır da özellikle sizin gibi bu işe gönül vermiş kişilerin bloglarını falan okuyunca bende bir ekmek makinesi alma hevesi başladı, tabi herzamanki gibi hanım bu işe şiddetle karşı çıktı ancak en sonunda makineme dün kavuştum :) ve ilk ekmeğimi (sade ekmek) yaptım. ancak tabi bir çok arkadaşın başına gelen benim de başıma geldi, ekmek çöktü :( ancak içi güzel ve lezzetliydi. özellikle kızım tadını çok beğendi:)tarife göre malzemeleri koydum ama atladığım bişeymi var bilemiyorum? maya olarak Dr.Otker in kuru mayasını kullandım ama instant yazmıyordu (ne demek bu instant, aralarındaki fark nedir?) birde 1/8 kap süt ilave etmiştim bundan kaynaklanabilirmi bilmiyorum? önerilerinizi bekliyorum...
selamlar,
zeynep'in babası

9/18/2007 10:12:00 ÖÖ  
Blogger Elif said...

bu tarifi denedim ancak cok kotu oldu:(
nerde yanlis yaptim acaba?

9/20/2007 11:53:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Zeynebin babası merhaba,
öncelikle evde ekmek yapmak istemeniz çok güzel bir şey ellerinize sağlık, evdekiler ekmek mak.'na önce karşı çıkıyor ama sonra çok mutlu oluyorlar, zamanla alışırlar. Ekmeğinizin çökme nedenini sormuşsunuz muhtemelen mayayı fazla koymaktan kaynaklanmıştır, pişme esnasında kapağı açmamakda gerekiyor tabi. Maya olarak Dr Oetkerin küçük yeşil paketli mayalarını kullanın instant olan yani una doğrudan karıştırılabilenler onlar çünkü, diğer toz mayalar bir süre suda bekletiliyor sonra una karıştırılıyor aradaki fark bu... Dilerim yardımcı olabilmişimdir. Kolaylıklar diliyorum, selamlar...

9/24/2007 01:26:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Elif hanım merhaba, hangi malzemeleri kullandınız, nasıl yaptınız yazarsanız, belki neyin ters gittiğini beraberce bulabiliriz... Oğullarımız adaşmış bu arada, çok tatlı maşallah, sevgiler...

9/24/2007 01:29:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba safran,
ilginiz için teşekkür ederim, bir haftada katettiğim mesafe müthiş :)
mayayı biraz azaltınca çökme olmadı, şimdi kepeklisini de yaptım,ancak normal ekmek kadar kabarmadı, sanıyorum zamanla bunun ayarını da bulurum. evdekiler de iyice alıştılar, hergün akşamdan koyuyorum sahura sıcacık mis gibi ekmek kokusuyla uyanıyoruz, bu gerçekten müthiş bi duygu, hele kızım zeynep bayılıyo:))
insanın kendi yaptığı ekmeği yemesi kadar güzel bişey yok gerçekten...
saygılar sunuyorum,

9/27/2007 02:41:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,
Simbo 4507 ekmek makinesini dün aldım bugün iftar için ilk olarak bu tarifi deniyeceğim. Aklıma bi soru takıldı cahilliğime verin :)) acaba tarifte yazan beyaz un dediğiniz söke'nin, üzerinde bugday unu yazan unmu? Başka tariflerde tam buğday unu yazdığını görünce teredüte düştüm.

10/09/2007 12:27:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Makineniz hayırlı olsun :) evet doğru düşünmüşsünüz tam buğday unu ile buğday unu farklı unlar ve beyaz un dediğimiz sökenin buğday unu yazan kutulusu... Dilerim yardımcı olabilmişimdir, iyi bayramlar :)

10/14/2007 10:34:00 ÖÖ  
Blogger Chocolatecan said...

sevgili safran;
bugün nihayet bir ekmek yapma makinası(sinbo 4705) aldım kendime. uzun bir süredir işe yararmı, yaramazmı, yapabilirmiyim, yapamazmıyım derken aldım gitti :)) tabii yine uzuuun araştırmalar sonucu karar kıldım bu modelde inşallah beni üzmez.
makina hakkında yorumları okurken sinboyla beraber gelen tariflerin çok tutmadığını okudum ve yine başladım araştırmaya. test edilip onaylanmış ekmek tarifleri arıyorum saatlerdir nette hepsi ya cevizli ya üzümlü ya meyveli. bir sende buldum normal ekmek tarifi. Allah razı olsun ellerin dert görmesin :))
sabaha deneyebilicem artık :(, nasıl olduğunu gelip yazarım hemen.
makinamın açılışını senin tarifinle yapıyorum yani, kurdele kesmeye beklerim :))

11/24/2007 11:09:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

Ekmek hamuruna limon koymanın ne faydası olabilir ve ölçü ne olmalıdır.
Ayrıca sarmısaklı, cevizli ekmek tarifleri kullanan arkadaşlarım var.Bnları hiç denedinizmi? Bu formülde ki malzemelerin ölçüleri ne olmalıdır,sizce.

1/20/2008 01:16:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

elinize sağlık bu site çok yardımcı oldu bana.gün önce aldım makineyi 3gündür çirkin ekmekler yapıyordum tarifleri falan tutturamıyordum şimdi makinede ekmek inşallah güzel olmuştur...

5/12/2008 07:50:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

safran verdiğin bilgiler için bende çok teşekkür ederim. bende anneme hediye olarak aldım fakat pek oralı olmadı uğraşmak istemedi o yüzden güzel bir ekmek yapmanın yolunu bulana kadar ben denemek zorundayım sanırım :( makine olarak, hepsinin özelliği hemen hemen aynı olması ve tipinin daha hoş görünmesi sebebiyle fakir mitra yı tercih ettim umarım kötü bir tercih değildir. ilk denememde çok başarısız oldum ekmeğin içi hamur oldu ve hiç kabarmamıştı sanırım maya ve undan kaynaklandı .

ilk fırsatta senin tarifini deneyip sonucu yazacağım (tabi tavsiye edilen un ve maya ile)

cem

5/14/2008 04:19:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

merhaba .ben size birşey sormak istiyorum beyaz ekmek tarifi ile ilgili.benim makinem moulinex.sizin verdiğiniz ölçüleri aynen koydum fakat biraz suyu az gibi geldi.bu normalmi yoksa kıvamının farklı olması mı gerekiyor.beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.selamlar.ceva ınızı bekliyorum

7/16/2008 11:36:00 ÖS  
Blogger vermidon said...

arçelik ekmek yapma makinam var makinanın kendi tarilerine göre yaptım hiç kabarmadı ve sert oldu. 2 küçük ölçü kaşıgı instant maya diyor tarifte.başka marka kullananlar bu kadar maya ile yapıyor ben niye yapamadım?
maya markası dr oetker

8/13/2008 03:57:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Anlayamadığım CUP ne olaki.Şuna KAP desenizde herkez anlasa.Neyi ıspatlamaya calışıyorsunuz.Neden türkce yazmıyorsunuz.Bu tarifi okuyan kac kişi anladı acaba.TSP yani tea spoon,cay kaşığı.Ya komple ingilizce yada komple türkce yazın.

8/14/2008 04:56:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

sevgili arkadaşlar dün akşam ilkdefa ekmek makinası ile ekmek yaptım 1,5 kiloluk kapasiteli ama 1 kilo tam buğday unundan yaptım içine de haşhaş koydum. çok lezzetli olmuş faka o kadar çok kabardı ki biraz taştı ve cama yapıştı sizce neden bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler
aysena

2/13/2009 12:47:00 ÖS  
Blogger papatya said...

slm burayi tesadufen gordum ekmek tarifini almak istedim ama kulladiginiz olçeklerden pek birsey anlmadim yardimci olursaniz sevinirimm tskler

4/09/2009 09:35:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Cidden bende bişi anlamadım,
güzel bir ekmek yapılsın diye verilen tarif yüzünden türkcemiz bozulmuş :)umarım safran arkadasımız düzgün bir şekilde yazarda mutlu oluruz.

5/20/2010 01:30:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

teşekkür ederim tarfi için :)

8/12/2010 10:19:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home